مشاور سئو خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید نزدیک به دو میلیارد سایت در جهان وجود دارد. و هر یک از آنها در یک شاخه و زمینه متفاوت در حال فعالیت هستند. سایت ها برای آنکه به درآمدزایی برسند، درصد کلیک کردن بر روی  آنها بالا برود باید در صفحات اولیه گوگل جای داشته باشند.

بعید می دانیم کاربری وجود داشته و برای یافتن پاسخ سوال خود و یا خرید یک کالا به صفحات 3 و 4 سر بزند. همان طوری که شما نیز متوجه شده اید تنها سایت هایی شانسی برای دیده شدن دارند که در صفحه اول قرار داشته باشند. تعداد سایت هایی که فعال هستند بسیار زیاد است. و صفحه گوگل نیز تنها برای 10 سایت جا دارد.

شما برای آنکه بتوانید به این 10 صفحه برسید. باید بتوانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو است. از آنجایی که سئو یک فرایند کاملا تخصصی است. بنابراین افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند و قصد دارند تا سایت خود را به رتبه های برتر گوگل نزدیک کنند. یا باید به سراغ مشاور سئو بروند و یا خودشان سئو بلد باشند. تنها در این دو صورت است که یک سایت می تواند موفق شود.

اما موضوعی که ما در این متن قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، آشنایی با مشاور سئو و وظایفی است که این فرد بر عهده دارد. اگر شما نیز می خواهید با این جایگاه شغلی آشنا شوید در ادامه با هلپ مارکتینگ همراه باشید.

سئو چیست؟

برای آنکه با وظایف مشاور سئو آشنا شویم بهتر است. در ابتدا به صورت مختصر و کاملا واضح و روشن با سئو آشنایی پیدا کنیم. در سئو، سایت برای موتورهای جستجو بهینه می شود. البته امروز این واژه اندکی تغییر پیدا کرده. همه به دنبال آن هستند که سایت خود را برای کاربر بهینه کنند. این همان هدفی است که سئوکاران و مشاورین سئو به دنبال دستیابی به آن هستند.

درست است که نظر گوگل در مورد سایت بسیار مهم است. اما به هنگام بررسی وضعیت سئوی سایت نباید از رضایت کاربر نیز غفلت کرد. شک نکنید که هر زمانی که گوگل ببیند. شما تنها دارید برای دریافت رضایت او تلاش می کنید. نه تنها به شما نمره مثبتی نمی دهد بلکه ممکن است شما را جریمه نیز کند.

گوگل برای آنکه وضعیت سایت را مورد بررسی قرار دهد. روش های مختلف و الگوریتم های متفاوتی را تعیین کرده. و هر چند وقت یک بار نیز یک الگوریتم جدید آپدیت می کند. و سایت ها را مجبور می کند. تا با آپدیت جدید خود را بروز کرده.و وضعیت سایت را بهینه کنند.

مشاوره سئو

مشاور سئو به چه کسی گفته می شود؟

یک مشاور سئو به فردی گفته می شود که مشکلات سایت شما را بررسی کرده و با بهترین ترفندها سعی می کند آن را حل کند. این فرد باید بتواند سایت را بهینه کرده و به افزایش رتبه آن کمک کند.

نکته ای که به عنوان یک مالک سایت به آن توجه داشته باشید، این است که برای بهبود وضعیت سئوی سایت به سراغ افرادی بروید، که در حوزه سئو از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند.

سئو یک علم است و باید به صورت کاملا عملی آموخته شده باشد. تنها در این صورت است که یک سایت می تواند. به موفقیت دست پیدا کند. در این حوزه نمی توان به هر فردی اعتماد کرد و سایت را به او سپرد.

چه بسا سایت هایی بوده اند که تنها به بهانه پایین بودن هزینه حق الزحمه یک مشاور سئو، سایت را به دست او سپرده اند. و در نهایت نه تنها رتبه افزایش پیدا نکرده، بلکه مشکلاتی زیادی اعم از پنالتی شدن نیز برای آن به وجود آمده است. پس در این زمینه به سراغ افرادی بروید که رزومه درخشانی داشته و مهارت بالایی در این حوزه دارند.

نکته مهم در انتخاب مشاور سئو 

نکته دیگری که خوب است در اینجا در مورد آن صحبت کنیم، این است که سئو سایت یک مورد تضمینی نیست. یک مشاور سئو حرفه ای هیچگاه به شما نمی گوید که سئو سایت شما را به صورت تضمینی بهینه کرده. و سایت را به رتبه های برتر گوگل می رساند. زیرا برای مثال تصور کنید که سایت در رتبه های برتر قرار دارد، اما به یکباره گوگل یک الگوریتم را بروزرسانی کرده و باعث کاهش افت آن می شود.

تا مشاور سئو بخواهد به خود آید. و بداند که باید چه کاری انجام دهد مدتی طول می کشد، و به همین علت نمی توان به وعده های پوچ و توخالی برخی افراد که می گویند سئو را به صورت تضمینی انجام می دهند توجه کرد. یک سئوکار حرفه ای هیچ گاه زیر بار چنین موضوعی نمی رود.

خدمات مشاوره سئو

چرا باید با یک مشاور سئو صحبت کنیم؟

مشاور سئو سایت را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. در صورتی که مشکلاتی را در آن مشاهده کند، سعی می کند بهترین ترفندها و راه حل ها را برگزیده و در سایت اعمال نماید.

در ضمن این فرد می تواند باعث افزایش ترافیکی طبیعی سایت نیز شود. تعداد کاربرانی که از سایت دیدن می کنند را افزایش دهد. بنابراین اگر شما صاحب یک محصول و یا خدمت هستید. این مورد می تواند برای شما بسیار خوب باشد؛ زیرا قادر خواهید بود محصول و یا خدمت بیشتری را به فروش رسانده. و به درآمدهای خوبی دست پیدا کنید.

معمولا سایت ها بدون مشکل و خطا نیستند. لازم است که یک مشاور سئو حضور داشته باشد. و مشکلات و خطاهای موجود را شناسایی و آنها را برطرف کند.

مشاور seo

وظایف مشاور سئو چیست؟

وظایف مشاور سئو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • یکی از مهم ترین کارهایی که مشاور سئو باید نسبت به انجام آن خود را مقید بداند، رصد کردن لحظه به لحظه رقبا است؛ منظور ما از این جمله کپی کردن نیست. بلکه بهتر است سعی کنید کارهایی که رقبا برای افزایش رتبه سایت خود انجام می دهند، بررسی کرده و برابر با آن کارها را برای پیشرفت سئو سایتی که مشاوره آن را بر عهده گرفته است را پیشنهاد دهد.
  • یک مشاور سئو باید بازاریابی نیز بلد باشد. و بداند برای جلب مشتریان بیشتر چه کارهایی انجام دهد.
  • افزایش رتبه باید همیشه برای یک مشاور سئو مهم باشد. و یک استراتژی هدفمند و مناسب برای آن چیده باشد. و طبق آن به سمت جلو حرکت کند.
  • اطلاع از سیستم های مدیریتی مختلف و شناخت آنها از جمله مهم ترین نکاتی است، که یک مشاور سئو باید در مورد آن دانش کافی داشته باشد.

نکات مهم دیگر درباره وظایف مشاور سئو 

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به در نظر گرفتن کلماتی که می تواند بیشترین ترافیک را برای سایت به دنبال داشته باشد. از جمله وظایف مشاور سئو به شمار می رود. این فرد باید کلمات را الویت بندی کند. و آنهایی که می توانند سود زیادی برای سایت به همراه داشته باشند را شناسایی کند. و طبق یک برنامه ریزی درست و صحیح آنها را به کار بگیرد.
  • داشتن کامل ترین دانش و آگاهی در مورد سئو از دیگر وظایفی است که یک مشاور سئو باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد. برای مثال یک مشاور باید بداند، که کارهای سایت را بر اساس اصول سئوی کلاه سفید بچیند و به سراغ سئوی کلاه سیاه نرود.
  • تشخیص مشکلات فنی سایت از جمله خطای 404، خطاهای 301 و یا 302، لینک های شکسته و مواردی از این دست از جمله وظایف مشاور سئو به شمار می رود.
  • توجه کردن به کاربرهایی که از طریق موبایل سرچ می کنند، یکی دیگر از وظایف مشاور سئو به شمار می رود. یک سایت باید موبایل فرندلی باشد. و برای کاربرهایی که از این طریق سرچ می کنند به خوبی نمایش داده شود.
  • آشنایی و شناخت کامل با ابزارهای جستجو و نحوه استفاده از آنها موضوع مهم دیگری است، که یک مشاور سئو باید در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *