جایگاه 0 گوگل P0 چیست؟ و چگونه آن برسیم؟

جایگاه صفر گوگل فراتر از رتبه یک گوگل

در این مطلب قصد داریم شما را با جدید ترین جایگاه گوگل که جایگاه صفر 0 نام دارد آشنا کنیم. ویژگی جدیدی که به تازگی در وب فارسی و نتایج گوگل در ایران به چشم میخورد.

فهرست مطلب

جایگاه 0 گوگل

جایگاه صفر گوگل یا Position zero چیست؟

قطعا همان طور که از نام این جایگاه مشخص است، جایگاهی بالاتر از جایگاه 1 و حتی تصاویر و نقشه گوگل، جایگاه 0 گوگل گفته می شود که به Position Zero نیز در گوگل معروف است. در واقع جایگاه صفر گوگل نتایجی را که بعضا همراه با لینک نیز می باشد در گوگل نمایش می دهد که بیشتر برای مطالب علمی مانند چیست؟ چرا و چگونه از مطالب با کیفیت به انتخاب خود ربات های گوگل نمایش داده خواهد شد.موقعیت صفر یکی از ترفندهای گوگل برای دادن امتیاز به محتوای های با کیفیت است که به تازگی در وب فارسی نیز مشاهده شده است. ترفندهای رتبه صفر گوگل را در ادامه مطلب مطالعه کنید تا از رقبا پیشی بگیرید.

هدف از نتایج صفر گوگل برای جلب توجه کاربران در صفحه نتایج است.

نمایش جایگاه 0 گوگل چگونه است؟

موقعیت صفر یا P0 می تواند به اشکال مختلف مانند یک پارگراف 40 تا 60 کاراکتر، یک لیست به صورت بالت، جدول و ویدئو یوتیوب نمایش داده شود که نمایش پارگراف یا لیست معمول تر است. قبلا نتایج صفر گوگل برای سرچ های انگلیسی نمایش داده می شد و به تازگی موقعیت صفر گوگل برای نتایج فارسی هم نمایش داده می شود. در تصویر زیر می توانید نمونه از جایگاه 0 گوگل را در وب فارسی مشاهده کنید.

جایگاه صفر گوگل

مزایای جایگاه 0 گوگل

جایگاه صفر گوگل با نمایش برجسته تر محتوا در ابتدای نتایج نظر کاربران را جلب می کند طبق بررسی مجله searchenginejournal کلیک بر روی نتایج صفر 28 درصد است و به افزایش موارد زیر کمک می کند:

  • آمار بازدید
  • نرخ کلیک
  •  نرخ تبدیل
  • اعتبار سایت
  • دیجیتال برندینگ
  • افزایش اعتماد کاربران به سایت

چگونه به جایگاه صفر گوگل برسیم؟

دغدغه بسیاری از کسب و کارها و صاحبین وب سایت ها رسیدن به صفحه اول گوگل است. رسیدن به جایگاه های بالاتر در گوگل کار دشوارتر و سخت تری برای سئو کاران محسوب میشه و قطعا برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل زمان بیشتر و صبر بیشتری باید داشت. اما اگر از این موضوع بگذریم جایگاه صفر گوگل جای محتوای تبلیغاتی نیست. گوگل با در نظر گرفتن کیفیت محتوای متنی از نظر علمی میخواهد به کاربران خود کمک کند که اطلاعات سریع تر به آنان برسد پس اگر دقت کنید محتواهای تبلیغاتی در جایگاه گوگل قرار نخواهند گرفت. گوگل اینجا بازهم بر روی کیفیت محتوا پافشاری دارد.

اگر می خواهید به موقعیت صفر برسید این موارد را رعایت کنید:

  • محتوای عمیق و کامل: متن شما باید دربرگیرنده تمای نیاز کاربر باشد و به تمام سوالات او پاسخ دهد
  • کلمات کلیدی: کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید و در جای مناسب در سایت قرار دهید.
  • پارگراف های کوتاه: از پارگراف های کوتاه که شامل پاسخ کاربر است استفاده کنید.
  • استفاده از لیست و جدول: از لیست ها به صورت بالت استفاده کنید بسیاری از نتایج صفر شامل خلاصه مطالب یا مراحل به صورت لیست بالت هستند.
  • محتوای سئو شده : تولید محتوای متنی سئو شده اینجا به کار شما می آید. هر محتوایی دیگر گوگل پذیر نیست. شما باید محتوایی را در وب سایت خود قرار دهید که ارزش سئویی داشته باشد.
  • پاسخ به سوال کاربران: معمولا مطالبی که در پاسخ به سوال کاربران با عنوان کی؟ کجا؟ چگونه؟ چرا؟ هستند در نتایج P0 نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *