دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در دنیای دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در گذشته، در گذشته به سختی می توانستیم باور کنیم که دنیای دیجیتال تا حدی پیشرفت کند. که همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد. کارهایی که امروز در حوزه دیجیتال و بازاریابی انجام می شود با قبل اصلا قابل مقایسه نیست و پیشرفت هایی که در این حیطه شاهد آن هستیم شگفتی و تعجب بسیاری افراد را برانگیخته است.

نکته ای که توجه به آن در این میان اهمیت زیادی دارد. این است که اگر ما صاحب یک کسب و کار هستیم. باید به این حوزه نیز توجه داشته باشیم تا کسب و کارمان بتواند بیش از قبل پیشرفت کرده و ما را به اهدافی که از راه اندازی تجارت تعریف کرده ایم برساند. اگر هنوز نمی دانید که دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است در ادامه با هلپ مارکتینگ همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان طوری که از عبارت دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) مشخص است. این حوزه به فعالیت در دنیای مجازی و دیجیتال می پردازد. و قصد دارد محصولات و کسب وکارها را در یک فضای آنلاین به مشتریان معرفی کند. تمام فعالیت های تبلیغاتی که شما در اینترنت و فضای مرتبط با آن انجام می دهید در همین حوزه قرار دارد.

بازاریابی دیجیتال از ابزارهای مختلفی استفاده می کند. تا بتواند محصول و یا کسب و کار نوپا را به بقیه معرفی کند. از جمله این ابزارها می توان به تولید محتوا، سئو، فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی و غیره اشاره کرد.

در سال های اخیر تعداد افرادی که به فضای مجازی و حضور در این فضا پیوسته اند افزایش پیدا کرده. و فرصتی بسیار ویژه و بی نظیر در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده. تا بتوانند کسب و کار و محصول خود را بشناسانند. به دلیل گسترده شدن اینترنت و حضور پر رنگ آن در زندگی، این فضا، فضایی بسیار مناسب و مساعد برای معرفی یک کسب و کار به شمار می رود.

بازاریابی آنلاین

مزیت های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دلایل زیادی را می توان برای فعالیت و تبلیغات در این حوزه معرفی کرد. و ما مهم ترین آنها را انتخاب کرده و ذکر می کنیم. تا به خوبی متوجه شوید که چرا این روزها همه به سمت دیجیتال مارکتینگ پیش رفته و سعی دارند در این حیطه به دستاوردهای چشمگیری دست پیدا کنند.

تبلیغات آنلاین

تاثیرگذاری بالا در دیجیتال مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ روش های زیادی برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات وجود دارد. و این شما هستید که باید این روش ها را شناسایی کرده و به خوبی از آنها بهره ببرید. معمولا در بازاریابی سنتی و قدیمی اگر هزینه های گزافی و زیادی را وارد چرخه تبلیغات کنید. به راحتی خواهید توانست نتایجی خوب و با تاثیرگذاری بالا را به چشم مشاهده کنید. و این در حالی است که با کمترین هزینه می توان همان نتایج را در بازاریابی به روش دیجیتال به دست آورد.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید. که تنها صرف هزینه های بالا نمی تواند. تضمین کند که کسب و کارهایی که به روش سنتی در حال بازاریابی هستند. به موفقیت دست پیدا کنند. گاهی اوقات یک کسب وکار هزینه زیادی را صرف می کند، اما به نتیجه ای که می خواهد نمی رسد.

برای آنکه بتوان تاثیرگذاری یک روش تبلیغاتی را مورد بررسی قرار داد. باید با مخاطبین تعامل داشت که وجود این تعامل در بازاریابی به روش سنتی کار سختی است. و در بازاریابی به روش دیجیتال بسیار راحت تر است. در بازاریابی دیجیتال، می توان تعاملات خوبی را با افراد پیدا کرد و میزان تاثیرگذاری تبلیغ را به خوبی مورد بررسی قرار دارد.

اگر قصد دارید به صورت دیجیتال کسب و کار خود را به بقیه معرفی کنید. سعی کنید یک فرم کوتاه از مهم ترین سوالات را آماده کرده. و از مخاطبان خود بپرسید. بدین شکل می توانید ارزیابی بهتری از کسب و کار خود داشته باشید و اگر محصول و یا خدمت شما مشکل و یا نقصی دارد امکان آن که از این طریق متوجه موضوع شده و به راحتی بتوانید مشکل موجود را برطرف کنید وجود دارد.

تبلیغات هدفمند

ملموس و قابل اندازه گیری بودن

برخی افرادی که در حوزه تبلیغات در حال فعالیت هستند اعتقاد دارند که هر کسب و کاری چنانچه قابلیت اندازه گیری نداشته باشد عملا با موفقیت رو به رو نخواهد شد و بعد از مدتی احتمال اینکه با شکست مواجه شود وجود دارد. مدیریت و همچنین نوشتن یک استراتژی مدون برای کسب و کارهایی که قابلیت اندازه گیری ندارند کار بسیار سختی خواهد بود.

این موارد را عنوان کردیم تا بدانید برای وارد شدن به میدان تبلیغات و موفقیت در آن باید به سراغ روش هایی بروید که می توانید به راحتی آنها را اندازه گیری کنید.

فرضا اگر بخواهید در دیجیتال مارکتینگ یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید این امکان برای شما وجود دارد که از قبل تمام هزینه هایی که این روش برای شما به دنبال خواهد داشت را اندازه گیری کرده، یک استراتژی برای حرکت به سوی جلو تعریف کرده و بر اساس آن حرکت کنید. در ضمن به راحتی قادر خواهید بود مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و بودجه ای که این کار باید برای آن صرف کنید مشخص نمایید.

بعد از به پایان رسیدن کمپین قادر خواهید بود نتایجی که به دست آورده اید را با قبل مقایسه کرده و ببینید که آیا این روش برای شما بازخوردهای خوبی به همراه داشته یا خیر. این کاری است که در بازاریابی به روش سنتی انجام دادن آن اندکی سخت و غیر ممکن به نظر می رسد.

 فرض کنید شما صاحب یک برند خاص در حیطه لوازم آرایشی هستید و برای گسترده کردن فعالیت های خود به سراغ بازاریابی سنتی رفته اید. اگر مشتری از محصول شما خریداری کرده باشد احتمال اینکه بتوانید با او وارد گفتگو مستقیم شده و نظر وی را در مورد محصول جویا شوید سخت و غیر ممکن به نظر می رسد و این جا دقیقا همان جایی است که دیجیتال مارکتینگ در برابر بازاریابی سنتی برتری خود را به خوبی نشان خواهد داد.

دیجیتال مارکتینگ

مقرون به صرفه بودن

حتما در خیابان و یا جاده های بین شهری به بیلبوردهای بزرگی که در حال تبلیغ یک کسب و کار هستند برخورد کرده اید. این روش بازاریابی و پیدا کردن مشتری یکی از گران ترین روش ها است. و معمولا شرکت هایی به سراغ این روش می روند. که  سودهای کلانی به دست آورده و به همین دلیل می توانند. بر روی تبلیغ بدین روش به خوبی مانور دهند. این در حالی است که شرکت های کوچک و برخی شرکت های نوپا امکان اینکه هزینه های این چنینی را برای کسب و کار خود خرج کنند. ندارند و همین مورد می تواند به راحتی و در رقابت با شرکت های بزرگ آنها را از دور خارج کرده و به زمین بزند.

زمانی که شرایط برای یک شرکت فراهم نیست.تا بتواند هزینه زیادی برای معرفی کسب و کار خود خرج کند. بهترین کار این است که به سراغ روشی برود .که مقرون به صرفه برود؛ روشی که مد نظر ماست بازاریابی به روش دیجیتال و در فضای مجازی است.

اگر بتوانید در حوزه دیجیتال مارکتینگ به خوبی وارد شده. و خلاقیت را چاشنی کار کنید شک نداشته باشید. که قادر خواهید بود مشتریان وفادار زیادی را تنها از همین طریق به دست آورده و آنها را حفظ کنید. اگر در مورد مارکتینگ بدین صورت اطلاعاتی ندارید. حتما دانش و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. و برای محصول خود ارزش ایجاد کنید. ایجاد ارزش می تواند یکی از بهترین راهکارها برای کسب و کارهای نوپا باشد. تا به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.

نکته بسیار مهمی که در این روش باید به آن توجه داشته باشید. این است که تنها با صبر و صبور بودن است که می توانید. از نتایج این روش تبلیع و بازاریابی به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کنید. از تلاش فروگذاری نکرده و سعی کنید خلاقانه و امیدوار به سمت جلو حرکت کرده و منتظر باشید تا آینده کسب و کار شما با این روش دچار تحولات قابل توجهی شود.

مقرون به صرفه بودن

پیدا کردن مشتری های بالفعل

یکی دیگر از مزیت هایی دیجیتال مارکتینگ پیدا کردن مشتری های ایده ال و مشتری هایی هستند. که قصد خرید محصول شما را داشته و به آن نیاز دارند. فضای دیجیتال قابلیت های زیادی دارد. تا بتواند شما را با افرادی آشنا کند. که می خواهند محصول و یا خدمت شما را خریداری کنند.

بازاریابی به روش دیجیتال این امکان را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده. تا بتوانند با کمترین هزینه ها، مستقیما با مشتریانی ارتباط برقرار کنند. که به محصول شما در حال حاضر نیاز دارند و یا در آینده ای نزدیک نیاز پیدا خواهند کرد.

در بازاریابی به روش سنتی یک کسب و کار برای آنکه بتواند مشتریان ایده آل و بالقوه را پیدا کند. باید هزینه های بالایی را پرداخت کند. و همان طوری که در خطوط بالایی نیز اشاره کردیم. دست پیدا کردن به این هدف و با هزینه های منطقی و معقول تنها در دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر است.

تنوع در روش های تبلیغاتی

در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید ذائقه مشتریان خود را شناسایی کرده. و با روشی که آنها تمایل دارند محصول را معرفی کنید. این تنوع روش های تبلیغی و جذب افرادی که مشتاق شناختن کسب و کار و محصول شما هستند. نیز می تواند کمکتان کند تا بهترین روش را برای بازارایابی و تبلیغات انتخاب کنید. و بدین روش افرادی بیشتری را دعوت به خرید از محصول خود نمایید.

بازاریابی به صورت آنلاین می تواند. باعث تجمیع تمرکز شما بر روی یک هدف شود. و بدین شکل موفقیت تبلیغات را چندین برابر افزایش دهد. اگر می خواهید به روشی کاملا سودمند و موثر کسب و کار خود را به مشتریانتان معرفی کنید. و اگر تا به حال به حوزه تبلیغات آنلاین وارد نشده اید. حتما به این موضوع نیز فکر کنید. و روش هایی را بیابید. که بتواند موفقیت شما را در معرفی محصول تضمین کند. یکی از این روش ها بدون شک و تردید دیجیتال مارکتینگ است.

تغییر و تحول با توجه به مقتضیات زمان

یکی دیگر از مزیت های دیجیتال مارکتینگ، تغییر و تحول با توجه به مقتضیات زمان و شرایط کسب و کار است. تبلیغات نیز مانند هر موضوع دیگری در این جهان با تغییرات و تحولاتی همراه است. و کسب و کارهایی می توانند در این حوزه موفق عمل کنند. که تبلیغات خود را متناسب با زمان تغییر دهند.

در گذشته مردم صبر و تحمل بیشتری داشتند. و این امکان برای کسب و کارها فراهم بود. تا در آرامش محصول خود را معرفی کنند. امروز این صبر و تحمل کاسته شده و مشتریان به دنبال تبلیغاتی هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند اطلاعات مهم و اساسی را در مورد محصول در اختیارشان قرار دهد.

به این مساله توجه داشته باشید که کسب و کارهایی می توانند به موفقیت های قابل توجهی در حوزه تبلیغات دست پیدا کنند. که به راحتی استراتژی خود را تغییر داده و همراه با تحولاتی که مردم به آن مبتلا می شوند محصولشان را به معرفی کنند.

در بازاریابی سنتی و یا آفلاین امکان اینکه شما روش تبلیغاتی خود را تغییر دهید. با هزینه های زیادی همراه است. اما این مورد در بازاریابی به صورت دیجیتال وجود نداشته. و با مناسب ترین هزینه ها می توان سبک معرفی محصول را متناسب با تغییراتی که در طی زمان اتفاق افتاده است. تغییر داد و روشی موثرتر انتخاب کرد.

دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها این فرصت را داده. تا بتواند در کوتاه ترین زمان و حتی بعضا به صورت لحظه ای روش خود را برای تبلیغات تغییر دهند. و به موفقیتی که در پی آن حرکت می کردند دست پیدا کنند.

بی مرز در تبلیغات

یکی دیگر از مهم ترین مزیت هایی که دیجیتال مارکیتنگ می تواند برای یک کسب و کار ایجاد کند، بی مرز بودن آن است. اینترنت و گسترده شدن آن این شرایط را برای همه کسب و کارها فراهم کرده است. تا بتوانند خود را به شکلی کاملا موثر و سودمند به تمام دنیا معرفی کنند.

این مساله در حالی است که شما اگر به سراغ تبلیغات به روش سنتی بروید، نهایتا بتوانید محصول خود را در کشور معرفی کنید. و این دقیقا همان چیزی است که باعث شده بسیاری از کسب و کارهایی که به گسترده کردن فعالیت های خود در کل دنیا می اندیشند، به سراغ دیجیتال مارکتینگ رفته و خود را به جهانیان معرفی کنند.

جمع بندی

از تاثیراتی که دیجیتال مارکتینگ می تواند، بر روی معرفی محصول شما داشته باشد غفلت نکنید. کسب و کارهای نوپا می توانند به خوبی از این فرصت بی نظیر استفاده کنند. محصول خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان و مشتریان خود بشناسانند.

حضور در این فضا را غنیمت دانسته. و اگر تا به حال در مورد بازاریابی دیجیتال به صورت جدی فکر نکرده اید، وقت آن رسیده که استراتژی خود را تغییر داده و همگام با رقبای خود پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *