روش های شناسایی بک لینک های رقبا

بک لینک رقبا و روش های شناسایی آن

بک لینک رقبا یکی از مهم ترین منابع اطلاعات ما هستند! تصور کنید افرادی بسیار شبیه به شما هستند که سال هاست در این صنعت و حوزه فعالیت داشته و با همه تکنیک ها و اصول این بخش از بازار، آشنایی کامل دارند. با بهره گیری از دانش و علم دیجیتال و غیر دیجیتال آن ها، نه تنها ما نیز می توانیم به اندازه آن ها دانش و اطلاعات لازم را کسب کنیم، بلکه حتی می توانیم از آن ها نیز بهتر شویم!

از میان تمامی اجزا، یکی از بخش هایی که باید در مورد رقبا به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد، بک لینک های آنان است. بک لینک رقبا اطلاعات ارزشمندی را در مورد آن صنعت و مراجع مربوط به آن داشته و در کمک به پیشرفت وب سایت کسب و کار شما اهمیت بالایی دارد. حال، سوال اینجاست که چگونه باید این بک لینک ها را شناسایی کرده و از آن بیشترین استفاده را ببریم؟

اگر شما نیز نمی دانید بک لینک چیست و چگونه باید بک لینک رقبای خود را شناسایی کنیم، در این مقاله قصد داریم تا با بررسی همه چیز در مورد بک لینک ها و نحوه استخراج آنان، شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

فهرست مطلب

بک لینک چیست؟

به طور کلی و خلاصه، بک لینک لینکی است که ترافیک را از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می کند. هر چه وب سایت شما دارای بک لینک های با کیفیت بیشتری باشد، عملا گوگل توجه بیشتری به سایت شما نشان می دهد. بنابراین، بک لینک ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) مهم هستند زیرا یکی از عوامل اصلی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایت در نتایج جستجو از آن استفاده می کنند.

حال که در مورد بک لینک ها صحبت کردیم. بیایید بیشتر در مورد کیفیت این لینک ها نیز صحبت کنیم. بک لینک ها مانند رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. آن ها نشان می دهند که محتوای موجود در وب سایت لینک شده ارزشمند، معتبر و مفید است. با این حال، بک لینکی با کیفیت است و باعث بهبود رتبه وب سایت شما می شود که خودش نیز رتبه بالایی در گوگل داشته باشد. و یا اینکه مورد اعتماد تعداد زیادی از کاربران باشد. به طور مثال، اگر شما یک شرکت در حوزه فناوری اطلاعات باشید، بک لینکی که از سایت مایکروسافت دریافت کنید، هزاران برابر با ارزش تر از بک لینکی است که از یک سایت نامعتبر دریافت کرده باشید.

از مهم ترین عواملی که کیفیت سایت مبدا را در بک لینک تعیین می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد بازدید

زمان ماندن کاربران در صفحه وب سایت

نحوه چینش سایت

کیفیت محتوای موجود در سایت

رتبه کلی سایت

بک لینک در سئو

چرا شناسایی بک لینک رقبا اهمیت دارد؟

سه مورد از مهم ترین دلایلی که باید با بک لینک رقبای خود آشنایی کامل داشته باشید شامل موارد زیر است:

1. درک استراتژی سئوی رقبای خود

 با بررسی بک لینک های رقبای خود، می توانید اطلاعات فوق العاده باارزشی در مورد استراتژی سئوی آن ها کسب کنید. و فرصت های ممکن برای درخواست لینک را شناسایی کنید. به طور مثال، اگر به تازگی یکی از رقیبان شما در سایت های جدیدی اقدام به بک لینک سازی کرده، شاید قصد معرفی محصولی جدید را در سر دارد.

2. کشف منابع جدید

 تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبای شما می تواند به شما کمک کند. منابع جدیدی برای بک لینک های با کیفیت بالا پیدا کنید که ممکن است وجود آن ها را فراموش کرده باشید.

3. بهبود رتبه بندی وب سایت

 بک لینک ها عناصر بسیار مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو هستند. با انجام تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا، می توانید انواع محتوایی را که بک لینک های باکیفیت جذب می کنند را شناسایی کنید و استراتژی محتوایی ایجاد کنید که احتمال بیشتری برای تولید بک لینک و بهبود سئوی وب سایت شما دارد.

چرا شناسایی بک لینک رقبا اهمیت دارد؟

همانطور که در بالاتر دیدیم. شناسایی بک لینک های رقبای شما می تواند راهی عالی برای بهبود سئوی سایت و افزایش شهرت برند شما در دنیای آنلاین باشد. در اینجا چند روش برای شناسایی بک لینک های رقبا وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از بیش از یک مورد آن استفاده کنید تا حداکثر نتیجه را دریافت کنید:

از ابزارهای مخصوص شناسایی بک لینک استفاده کنید

می توانید از ابزارهای تحلیل بک لینک رقبا مانند Majestic، Ahrefs و Open Site Explorer برای تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا استفاده کنید. Ahrefs و ابزار هایی شبیه به آن، می توانند به شما کمک کنند تا نه تنها بک لینک های رقبا را پیدا کنید، بلکه از آن ها نیز یاد بگیرید و آن را برای خود نیز اجرا کنید! با استفاده از نسخه رایگان Ahrefs می توانید به راحتی 100 بک لینک برتر دامنه یا URL رقیب خود را استخراج کنید. اگر می خواهید همه بک لینک های آن ها را ببینید، می توانید برای نسخه پولی Ahrefs ثبت نام کنید.

تجزیه و تحلیل کنید

از سوی دیگر نیز، می توانید به جای بررسی سایت های مبدا، لینک های ورودی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. تا بهترین فرصت های لینک را پیدا کنید! ابتدا به معتبر ترین و پربازدید ترین لینک های رقبای خود رفته و سعی کنید ببینید که آیا از این مقالات در وب سایت های معتبر دیگری نیز استفاده شده است یا خیر. در صورتی که لینک سایت رقیب در سایت های دیگری بک لینک شده بود، به سراغ سایت های مبدا رفته بببینید که چه چیزی باعث این کار آن ها شده است و سعی کنید آن را تکرار کنید.

پیدا کردن و تکرار لینک های قابل تکرار

تکثیر عینی اکثر بک لینک های رقبای شما سخت خواهد بود، اما معمولا امکان تکرار برخی از آن ها وجود دارد. می توانید ببینید که سایت های مرجع چگونه مقالات درون وب سایت خود را به یکدیگر وصل می کنند، سپس الگوی ارتباطی آن را کشیده و در مورد بخش هایی که هنوز در مورد آن مقاله ای نوشته نشده یا بک لینکی وجود ندارد، مقاله خود را تهیه کرده و در بخش وبلاگ سایت خود قرار دهید تا آن ها ترغیب شوند تا به سایت شما بک لینک بزنند!

اگر خود سایت مرجع شما پیوند های Directory اش را نبسته باشد، کار شما بسیار ساده تر خواهد شد و دیگر نیازی به کشیدن و پیدا کردن دستی الگو نیست.

what-are-backlinks-and-are-they-important

استفاده و بهره برداری از بک لینک رقبا

پس از جمع آوری بک لینک های رقبا، می توانید از آن ها برای بهبود سئو و رتبه بندی وب سایت خود استفاده کنید. در اینجا چند راه برای استفاده از اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید آورده شده است:

اگر خود سایت مرجع شما پیوند های Directory اش را نبسته باشد، کار شما بسیار ساده تر خواهد شد و دیگر نیازی به کشیدن و پیدا کردن دستی الگو نیست.

شناسایی دامنه های باکیفیت

دامنه هایی را که به وب سایت های رقبا لینک می دهند تجزیه و تحلیل کنید. و دامنه هایی را که با کیفیت بالا و مرتبط با تجارت شما هستند را شناسایی کنید. سپس می توانید این دامنه ها را برای توسعه و ایجاد لینک اولویت بندی کنید و به نوبت به هر کدام رسیدگی کنید.

فرصت های لینک سازی جدید را کشف کنید

با بررسی بک لینک های رقبای خود، می توانید منابع جدیدی برای بک لینک های با کیفیت بالا که ممکن است. قبلاً در نظر نگرفته اید، کشف کنید. سپس می توانید با این وب سایت ها ارتباط گرفته و درخواست لینک دادن به وب سایت خود را مطرح کنید. در صورت لزوم، گاهی اوقات مجبور به پرداخت هزینه نیز هستید. بسته به میزان محبوبیت و رتبه سایت، قیمت پیشنهاد آنان نیز متفاوت خواهد بود.

استراتژی محتوای خود را بهبود بخشید

تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا می تواند به شما در شناسایی انواع محتوایی که بک لینک های با کیفیت بالا را جذب می کنند کمک کند. سپس می توانید محتوای مشابهی ایجاد کنید که احتمال بیشتری برای ایجاد بک لینک و بهبود سئوی وب سایت شما دارد. البته توجه داشته باشید که اگر محتوای مشابه شما به طور خلاقانه ای نوشته نشده باشد و یا اینکه موضوع جدیدی برای ارائه نداشته باشد.سایت های مبدا دلیلی برای تغییر بک لینک اولیه خود نمی بینند و عملا تلاش های شما سود چندانی در جهت بک لینک گیری نخواهد داشت.

سخن پایانی

بک لینک ها، دنیایی از اطلاعات هستند! با کمک آن ها نه تنها می توانید وب سایت خود را به بیشترین میزان بازدید برسانید، بلکه می توانید به طور غیر مستقیم از طریق سایت خود به فروش فوق العاده بالایی نیز برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *