معرفی بهترین کانال های آموزش در یوتوب

محبوب ترین کانال برای آموزش

یوتوب(YouTube) یکی از محبوب ترین پلتفرم های آنلاین اشتراک‌ گذاری ویدیو است که به بخشی جدایی ناپذیری از زندگی مدرن تبدیل شده و سهم قابل توجهی از زمان ما را در طول روز به خود اختصاص می دهد. اول و مهم تر از همه باید به این اشاره کرد که یوتوب کتابخانه و منبع وسیعی از محتوای تولیدی توسط کاربران است و شما می توانید در آن هر نوع ویدیویی از سرگرمی گرفته تا ویدیوهای آموزشی و اطلاعاتی را پیدا کنید و به مشاهده آنها بپردازید. این گستردگی بسیار زیاد به کاربران اجازه می دهد تا تنها با چند کلیک به منابع بی پایانی از محتوا دسترسی پیدا کنند و نیازشان را برطرف کنند.

تاثیر یوتوب به حوزه‌ های فرهنگی و اجتماعی نیز گسترش یافته و چیزی فراتر از یک برنامه ساده می باشد. این پلتفرم برای صدا های به حاشیه رانده شده و جوامعی که کمتر دیده شده اند نیز بستری مناسب است و امکان دیده شدن را به آنها می دهد. این پلتفرم نقش محوری بزرگی در پیشبرد جنبش‌ های اجتماعی ایفا کرده و با الگوریتم های نسبتا عادلانه خود امکان رشد و دیده شدن را برای هر شخصی را فراهم می کند. پلتفرم یوتیوب این روزها برای بسیاری از مدیران بازاریابی نیز جذاب بوده است و از آن در سرویس تبلیغات در یوتیوب استفاده می کنند. برخی از کانال هایی که شاید باری تبلیغات در یوتیوب به کار آید را برای شما امروز در هلپ مارکتینگ لیست کرده ایم.

Ads on YouTube

فهرست مطلب

یوتوب در سال 2005 توسط سه کارمند پی پل(Pay Pal) ساخته شد. در ادامه شرکت گوگل آن را با قیمتی تعجب آور خریداری کرد و به گسترش و تکمیل آن کمک بزرگی کرد. البته همچنان یوتوب در حال رشد است و گسترش آن متوقف نشده است چرا که هر روزه هزاران یوتوبر جدید به این خانواده اضافه می شوند و از آن به کسب درآمد می رسند. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین کانال های آموزشی یوتوب فارسی را به شما معرفی کنیم و در مورد برخی از آنها توضیحاتی را بدهیم. این معرفی در بخش های خانه داری، فناوری، طراحی و نقاشی، پادکست های آموزشی، زبان های خارجی، اقتصادی، ورزش و سلامت و… خلاصه شده است و بیشتر بر روی این قسمت ها تمرکز دارد

YouTube training

کانال های آموزش خانه داری

کانال های متعددی در حوزه خانه داری فعالیت دارند و محبوبیت زیادی بین مخاطبان خود پیدا کرده اند. این کانال ها علاوه بر آموزش های آشپزی و پخت و پز به آموزش و پخش محتوا های دیگر از جمله ولاگ های خانوادگی نیز می پردازند. این کانال ها بیشتر خانوادگی هستند و مخاطبان آنان عموما خانم ها می باشند. برخی از این کانال ها را در این قسمت معرفی می کنیم.

Cooking lessons on YouTube
  • Eco Cook

این کانال بیشتر به آموزش پخت غذا و مخصوصا دسر می پردازد و آموزش های کاملی را در این حوزه می دهد.

  • Banooye Khoone

کانال بانوی خونه در کنار آموزش های آشپزی به اصلاح برخی ایرادات رایج و اصلی خانه داری نیز می پردازد و بسیار کاربردی است.

  • Chef Javad Javadi

چف جواد یکی از بهترین و شناخته شده ترین آشپزانی هستند که در یوتوب بازدید های میلیونی دارند و آموزش های دقیق و کاربردی ای می دهند. کانال ایشان با بیش از هزار ویدیو و 270 هزار نفر مخاطب جزو بهترین کانال های یوتوب در حوزه آموزش آشپزی و خانه داری می باشد.

  • Aria Mehr

کانال آریا مهر نیز همانند دیگر کانال های ذکر شده دارای بیش از 1200 ویدیو آموزش آشپزی می باشد و برای یادگیری آشپزی و پخت دسر گزینه مناسبی است.

  • Gardoon Handmade

در این کانال آموزش های بافتنی و طراحی عروسک داده می شود که به تازگی کم کار تر شده اند اما همچنان آموزش های با کیفیت و دقیقی را ارائه می دهند.

کانال های آموزش طراحی و نقاشی

این کانال ها به آموزش کار های گرافیکی در نرم افزار های مختلف و یا طراحی های دستی می پردازند و بازدید های خوبی نیز می گیرند. به طور کلی در این حوزه هر کانالی که بتواند آموزش خود را دقیق تر، کاربردی تر و کامل تر ارائه دهد بازخورد بهتر و نتیجه مناسب تری می گیرد. در ادامه به معرفی برخی از این کانال ها می پردازیم.

Youtube
  • Maralart

این کانال با وجود مخاطبان بسیار محدود خود محتوای بسیار کامل و با کیفیتی را تولید می کند و در حال رشد است. آموزش های او در حوزه نقاشی می باشد و بیشتر به طراحی صورت می پردازد.

  • Poyot Academy

پویوت آکادمی یکی از معروف ترین و محبوب ترین کانال های آموزش برنامه های ادوبی است که با بیش از 600 ویدیو اکثر مباحت این برنامه ها را بررسی کرده و آموزش داده است. ایشان علاوه بر آموزش برنامه های ادوبی به آموزش اکسل و وردپرس نیز می پردازد و بیش از 80 هزار نفر او را دنبال می کنند.

  • Skillvid

کانال اسکیل وید آموزش های گسترده ای در حوزه طراحی و ادیت ویدیو دارد البته به تازگی به آموزش نکات خود یوتوب می پردازد اما نباید از ذکر او در این لیست دریغ کرد. این کانال نزدیک به 150 هزار نفر دنبال کننده دارد و آموزش هایش قابل اعتماد می باشد.

  • design

کانال سینا دیزاین با بیش از 10 هزار نفر دنبال کننده نزدیک به 250 ویدیو آموزشی در حوزه طراحی گرافیکی و نکات آن دارد که برای یادگیری برخی برنامه ها از جمله فتوشاپ مناسب است و ترفند های جذابی را ارائه می دهد.

  • Painter Geek

در کانال پینتر گیک آموزش ها در حوزه طراحی چهره هستند البته با کمک برخی نرم افزار ها انجام می شود. این کانال کم کار است و ویدیو های زیادی ندارد اما آموزش های بسیار کامل و با جزئیات او باعث محبوبیت و کاربردی بودنش می شود.

کانال های آموزش زبان خارجی

سیاست های مالی آموزشگاه های زبان و ترم های طولانی آنها باعث شده تا یادگیری زبان خارجی به مسئله ای پیچیده و طولانی تبدیل شود که برای گرفتن مدرک آنها باید سال ها زمان گذاشت. با این وجود فرد به خوبی زبان را یاد نمیگیرد و به مرور زمان دچار فراموشی مطالب قبلی می شود. این موضوع باعث شده تا برخی افراد ماهر در زبان های خارجی مختلف شروع به ساخت کانال یوتوب شخصی خود کنند و محتوای آموزشی خود را از این طریق انتقال بدهند. با این قابلیت شما می توانید به راحتی ویدیو ها را چند بار ببینید و سوالات خود را از طریق راه های ارتباطی یوتوب بپرسید. در ادامه برخی کانال های آموزش زبان خارجی را معرفی می کنیم که همگی به زبان فارسی آموزش می دهند و فهم و درک آنها راحت است.

Language training on YouTube
  • Dr Ahmadian

دکتر احمدیان در کانال یوتوب خود آموزش زبان انگلیسی می دهند و بیش از صد هزار نفر مخاطب دارند. ایشان استاد آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه لیدز انگلستان هستند. همچنین مولف برخی کتاب های درسی زبان انگلیسی در انتشارات کمبریج نیز می باشند و کار شان بسیار حرفه ای و قابل اعتماد است. کانال دکتر احمدیان بیش از صد و پنجاه ویدیو دارد اما متاسفانه اخیرا کمی کم کار شدند و کمتر ویدیو منتشر می کنند.

  • Mostafa Shalchi

آقای مصطفی شالچی مدرس زبان فرانسه هستند و در کانال خود بیش از پانصد ویدیو آموزشی در رابطه با زبان فرانسه گذاشته اند. با دیدن این مجموعه ویدیو ها می توان تا حدودی گفت که زبان فرانسه را به خوبی فرا گرفته اید و صرفا باید در کنار آن تمرین داشته باشید.

  • Arabic_amozesh

ابوذر صادقی در کانال خود آموزش های مربوط به زبان عربی را می دهد. آموزش های او به صورت صفر تا صد نمی باشد اما به عنوان محتوای تکمیلی کاربرد بسیاری دارد.

  • Alireza Sadeghiyan

آقای صادقیان در کانال خود زبان انگلیسی را با گفتاری ساده و راحت توضیح می دهند و بیش از دویست ویدیو آموزشی در این حوزه دارند. ویدیو های ایشان بیشتر جنبه مکالمه دارد و نمی توان گفت توضیحات شان موضوع را صفر تا صد شرح می دهد.

کانال های آموزش اقتصادی و مالی

این دست از کانال ها به شما مشاوره های مالی و اقتصادی می دهند و سعی دارند شما را به سود بیشتری برسانند اما باید همیشه با شک و تردید جلو رفت و هیچ وقت اعتماد کامل نکرد چرا که ضرر در این حوزه ممکن است برای تان جبران ناپذیر باشد و زندگی تان را به چالش بکشد. حتما قبل از هر گونه سرمایه گذاری با کمک این کانال ها سعی کنید با اشخاصی حقیقی نیز صحبت کنید تا اطلاعات تان تکمیل شود و صرفا تئوری نباشد. در ادامه ی این مقاله برخی از کانال های معروف و کاربردی حوزه اقتصاد را به شما معرفی می کنیم.

Trade training on YouTube
  • Moin Sadeghian

در کانال آقای معین صادقیان بیش از ششصد ویدیو در رابطه با آموزش های اقتصادی و یا پیش بینی های مالی وجود دارد. تقریبا هر نوع ویدیو مربوط به این حوزه مانند ارز دیجیتال، اقتصاد، پیشبینی قیمت ها، توافقات میان کشور ها و… در کانال ایشان وجود دارد و می توانید به راحتی آنها را فرا بگیرید.

  • Financial tips by Reza Golshahian

در این کانال آقای رضا گلشاهیان راهنمایی های اقتصادی خود را در قالب ویدیو آموزشی ارائه می دهند و با بیش از شصت هزار نفر دنبال کننده قابل اعتماد هستند.

  • YekPelleBalatar

کانال یک پله بالاتر در کنار آموزش های بهبود وضعیت فردی محتوا هایی به جهت رشد بهتر کسب و کار و مدیریت صحیح آن ارائه می دهند که قطعا برای کسب و کار های نو ظهور کاربردی می باشد.

  • Arzineh

این کانال تحلیل تکنیکال بازار های مالی را به صورت روزانه انجام می دهد و آن را در اختیار دیگران می گذارد. هر روز چند ویدیو جدید دارد و تحلیل های دقیق و کاملی را ارائه می دهد. با این وجود آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و بازدید های بالایی ندارد اما سر زدن به کانال ایشان پیشنهاد می شود.

کانال های آموزش حوزه فناوری

این کانال ها برخی آموزش ها، اخبار و برخی هشدار ها را در حوزه فناوری و آی تی نمایش می دهند که برای دنیای امروز ما ضروری و کاربردی است. قطعا تعداد این کانال ها بسیار است و هر کدام ویدیو هایی در موضوعی خاص تولید می کنند و نمی توان در این مقاله به همه آنها اشاره کرد اما ما در ادامه سعی کردیم برخی از کانال های برجسته و محبوب میان مردم را به شما معرفی کنیم.

YouTube ads
  • Zoomit

گروه زومیت در شبکات اجتماعی دیگر نیز فعالیت دارند و حضور شان در این پلتفرم کمتر است اما با این وجود با بیش از پنجاه هزار نفر دنبال کننده محتوای جذابی در حوزه فناوری و اتفاقات جدید آن می سازند.

  • Ahoora Niazi

اهورا نیازی یکی از فعالان حوزه فناوری و تکنولوژی است که در کنار برخی هشدار ها و آموزش های کاربردی خود، اخبار را نیز پوشش می دهد. بیشتر ویدیو های ایشان مربوط به بررسی گوشی های مختلف است اما می توان محتوا های دیگری نیز در کانال شان پیدا کرد.

  • Mobonews

شاید بتوان گفت اصلی ترین رقیب اهورا، کانال موبونیوز است که تقریبا تمام ویدیو های آن راهنمایی خرید موبایل و گجت های مختلف می باشد و بیش از دویست هزار نفر دنبال کننده دارد. خوش صحبتی ایشان و ویدیو های کاربردی شان باعث رشد این کانال شده و حتما پیشنهاد می شود به این کانال نیز سر بزنید.

  • Digiato

دیجیاتو یکی از معتبر ترین رسانه های حوزه فناوری و تکنولوژی است که با بیش از هشتصد ویدیو آموزشی برای علاقه مندان به این حوزه می تواند جذاب باشد.

کانال های آموزشی دیگر!

در این قسمت نگاهی کلی به کانال های دیگر می اندازیم که در این دسته بندی ها جای نداشتند.

  • Ehsan Mansoori

احسان منصوری در این کانال به بررسی و توضیح فیلم های مختلف می پردازد که محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است.

  • Benyamin BE

بنیامین خودرو های مختلفی دارد که با خلاقیت خود آنها را تغییر می دهد و تا حدودی می توان گفت محتوای آموزشی در رابطه با خودرو درست می کند.

  • Bplus podcast

پادکست بی پلاس آموزش های تاریخی می دهد و سعی دارد گذشته حکومت ها و کشور ها را با شکلی جذاب برای ما نمایش دهد. درستی مطالب تاریخی این پادکست را ما تضمین نمی کنیم اما فعالیت پرشور ایشان در یوتوب و این حوزه جالب توجه است.

  • Daily fitness

در این لیست جای یک کانال سلامت، تغذیه و ورزش خالی بود که می توان با این کانال آن را به خوبی پر کرد. کانال دیلی فیتنس با بیش از صد و پنجاه هزار دنبال کننده اطلاعات کامل و دقیقی را برای یک زندگی سالم تر به شما ارائه می دهد.

کلام آخر

قطعا کانال های معرفی شده تمام کانال های آموزشی در یوتوب فارسی نبودند اما ما سعی کردیم برخی از برجسته ترین کانال های آموزشی را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *