معرفی کامل ابزار SEMRUSH

معرفی کامل ابزار SEMRUSH

شما هم استرس وب سایت خود را دارید؟ از میان میلیون ها وب سایت در سرتاسر جهان، واقعا چگونه می توان به سرعت و با کمترین انرژی به بیشترین بازدهی رسید؟ حتی اگر هم این امر ممکن باشد، بازهم باید هزینه زیادی را برای انجام آن صرف کرد.

با پیشرفت دنیای بازاریابی و سئو و گسترش صنعت هوش مصنوعی، بسیاری از افراد خبره و برنامه نویسان توانستند تا ابزارهایی را طراحی و ارائه کنند تا کسب و کارها بتوانند راحت تر و با صرفه هزینه کمتر، به اطلاعات با ارزشی در مورد وب سایت کسب و کار خود و نحوه بازاریابی اصولی آن دست یابند. یکی از این ابزارهای مهم و کاربردی، ابزار SEMRUSH است.

در این مقاله کامل و مفصل، یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال پیشرو در صنعت، یعنی ابزار SEMRUSH، را بررسی خواهیم کرد. از ویژگی ها و مزایای آن گرفته تا نکات و ترفندهای عملی، در این مطلب با همه چیز در مورد ابزار SEMRUSH آشنا خواهید شد.

SEMRUSH دشبورد

فهرست مطلب

آشنایی با ابزار SEMRUSH

به طور کلی، نرم افزار SEMrush یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال قدرتمند همه کاره و نسبتا ارزان است که طیف گسترده ای از ابزارها و ویژگی ها را برای کمک به کسب و کار ها در دنیای دیجیتال ارائه می دهد. به دلیل داشتن تنوع بالای خدمات، SEMrush به راه حلی وسیع برای متخصصان سئو، بازاریابان و حتی مدیران ارشد سازمان ها در سراسر جهان تبدیل شده است!

این برنامه طیف گسترده ای از ابزارهای مرتبط با SEO مانند ردیابی رتبه، کسب درآمد از وب سایت، تجزیه و تحلیل سئوی رقبا، بهینه سازی محتوا، مدیریت رسانه های اجتماعی، SEO محلی را ارائه می دهد تا سئوکاران و بازاریابان بتوانند به بهترین نحو حضور خود را در دنیای دیجیتال مدیریت کنند.

SEMrush رقیب مستقیم Ahrefs، Moz، Ubersuggest و SpyFu است و همیشه سعی کرده است تا با ارائه بهترین خدمات، از این رقبا پیشی بگیرد، که تا حدی در این امر نیز موفق بوده است.

SEMRUSHابزار

ویژگی های کلیدی ابزار SEMrush

SEMrush ویژگی ها و ابزارهای زیادی را ارائه می دهد که می توان از آن ها برای به حداکثر رساندن بازدهی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و سئو کسب و کار استفاده کرد. در اینجا برخی از قابلیت های کلیدی SEMRUSH را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. تحقیق کلمات کلیدی(Keyword Research)

 ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMrush به شما امکان می دهد کلمات کلیدی ارزشمند را برای وب سایت خود کشف کنید، آن ها را به صورت چند لایه مورد تحلیل قرار دهید و نهایتا فرصت هایی را برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو شناسایی کنید. با کمک این قابلیت، دیگر لازم به گشت و گذار چندین ساعته برای پیدا کردن کلمات کلیدی نخواهید بود!

2. تحلیل رقبا با SEMRUSH

 دنیای سئو، دنیایی با رقابت بالا بوده و تنها راه موفقیت در آن، پی بردن به تکنیک ها و رازهای رقبای شما است. با SEMrush، می توانید اطلاعات ارزشمندی را در مورد استراتژی های رقبای خود بدست آورید. از مهم ترین این اطلاعات می توان به کلمات کلیدی رقبا، بک لینک ها و کمپین های تبلیغاتی آن ها اشاره کرد. این اطلاعات به شما کمک می کند در دعوای بین خود و شرکت رقیب جلوتر بمانید و زودتر از آنان در گوگل دیده شوید.

3. تحلیل سایت با ابزار SEMRUSH

ویژگی تحلیلی سایت به شما کمک می کند تا مشکلات فنی وب سایت خود که ممکن است بر عملکرد آن در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد را شناسایی و برطرف کنید. این بخش از SEMRUSH،  توصیه هایی را برای بهینه سازی ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما برای هر کدام از موتورهای جستجو مناسب است.

4. تحلیل بک لینک ها با SEMRUSH

هنگامی که سایت دیگری به سمت سایت شما لینک بدهد، عملا سایت شما از نظر گوگل به عنوان یک سایت با ارزش تری شناخته شده و رتبه بهتری به سایت شما می دهد. حال، ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک SEMrush به شما این امکان را می دهد که به راحتی پروفایل بک لینک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، لینک های مضر را شناسایی کنید و سپس فرصت هایی برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا پیدا کنید. با استفاده از این بخش از SEMRUSH، هرگز نگران خراب شدن میزان معروفیت و اعتبار سایت خود نخواهید بود!

5. بازاریابی محتوا

و اما برویم سراغ یک خبر خوب برای بازاریابان و محتوا نویسان! خوشبختانه، نرم افزار SEMrush ابزارهای بازاریابی محتوا مختلفی را برای کمک به ایجاد و بهینه سازی محتوای جذاب ارائه می دهد. تحقیق در مورد موضوع انتخابی، ارائه قالب های محتوا و دستیار نگارش SEO تضمین می کنند که محتوای شما هم کاربرپسند است و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

6. تحقیق بازار SEMrush

 تجزیه و تحلیل جامعی از بازار و صنعت مورد فعالیت شما ارائه می دهد تا بتوانید راحت تر بازار هدف خود را مورد تبلیغ قرار دهید. از مهم ترین این عناصر تحلیلی این بخش می توان به تحلیل اندازه بازار شما، میزان رقابت، و روندهایی که آن را هدایت می کند اشاره کرد.

7. سئوی درون صفحه

 SEMrush پیشنهادهایی را برای بهبود سئوی درون صفحه وب سایت شما ارائه می دهد. به طور مثال، اگر متا تگ ها و یا حتی نام و شکل تصاویر سایت شما مشکل داشته باشد، SEMRUSH آن را شناسایی کرده و بهترین راه حل را در سریع ترین زمان ممکنه ارائه می دهد.

seo

8. سئو محلی

SEMrush به شما کمک می کند تا وب سایت خود را طوری بهینه و طراحی کنید که برای جستجوی محلی نیز مناسب شود. به طور مثال، این بخش از برنامه ابتدا لوکیشن کسب و کار شما را بدست آورده و سپس بر اساس منطقه مورد فعالیت شما، کلمات کلیدی مختص آن منطقه را به شما ارائه می دهد تا از آن برای وب سایت خود استفاده کنید!

9. مدیریت رسانه های اجتماعی

SEMrush ابزارهایی را برای مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد تا دیگر مجبور نباشید برای هر شبکه اجتماعی کسب و کار خود از یک ادمین جداگانه استفاده کنید. زمان بندی پست ها، تجزیه و تحلیل بازدید ها و نظارت بر کامنت ها از حداقل ترین قابلیت های ارائه شده در این بخش است. خوشبختانه SEMrush تقریبا از تمام شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کند.

10. تبلیغات پولی

SEMrush ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی پولی شما و رقبای شما ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی از همه اجزای تبلیغاتی خود و رقبای خود سر در بیاورید! به طور مثال، تحلیل میزان بازدید، میزان کلیک و حتی نرخ تبدیل را نیز می توانید محاسبه کنید.

11. کسب درآمد از وب سایت:

در انتها نیز، برنامه SEMrush ابزارهایی را برای کسب درآمد از وب سایت شما نیز فراهم می کند، از ارائه راه هایی برای مدیریت تبلیغات گرفته، تا مدیریت محتوای حمایت شده در سایت.

Semrush Site Audit- Pages to Crawl

قیمت ابزار SEMRUSH

SEMrush سه طرح قیمت گذاری مختلف ارائه می دهد:

  1. طرح حرفه ای(PRO) برای تازه کارها و تیم های کوچک طراحی شده است و هزینه آن در حال حاضر 129.95 دلار در ماه است. حداکثر قابلیت آن برای هر ماه شامل 5 پروژه، 500 کلمه کلیدی برای ردیابی، و 10000 نتیجه در هر گزارش است.

 

  1. طرح گورو(Guru) برای آژانس ها و مشاغل متوسط طراحی شده است و هزینه آن 95 دلار در ماه است. حداکثر قابلیت آن برای هر ماه شامل 15 پروژه، 1500 کلمه کلیدی برای ردیابی و 30000 نتیجه در هر گزارش است.

 

  1. طرح کسب و کار(Business) برای آژانس ها و شرکت های بزرگ طراحی شده است و هزینه آن 95 دلار در ماه است. حداکثر قابلیت آن برای هر ماه شامل 40 پروژه، 5000 کلمه کلیدی برای ردیابی و 50000 نتیجه در هر گزارش است.

 

همانطور که در بالاتر نیز اشاره ای داشتیم، این برنامه نسخه رایگان نیز دارد ولی طبیعتا قابلیت ها و ویژگی های آن بسیار کمتر و ضعیف تر از حالت پولی آن است. همچنین، اگر کسب و کار شما پیچیده تر از یک شرکت بزرگ است و به مدل پیشرفته تری نیاز دارید، باید مستقیما با شرکت SEMrush در ارتباط باشید تا شما راهنمایی کنند و قیمت مورد نیاز برای اجرای ابزار خاص شما را اعلام کنند.

وبلاگ ابزار SEMRUSH: بهترین گزینه برای یادگیری سئو!

اگر به دنبال راهی کاملا رایگان برای بهبود استراتژی های سئو یا بازاریابی محتوا هستید، وبلاگ SEMrush یک نقطه عالی برای شروع است. در وبلاگ SEMrush می توانید به راحتی از متخصصان این حوزه یاد بگیرید، از مطالعات موردی در دنیای واقعی الهام بگیرید و ابزارها و تکنیک های جدیدی را کشف کنید تا به شما در موفقیت در دنیای دیجیتال کمک کند.

همچنین، این وبلاگ به طور مرتب با مقالات جدید و آموزش های به روز آپدیت می شود تا به شما کمک کند از آخرین روندها و بهترین شیوه ها در بازاریابی دیجیتال به روز بمانید و هیچ چیزی را از دست ندهید.

کلام آخر

SEMrush یک ابزار بازاریابی دیجیتال جامع است که طیف گسترده ای از ویژگی ها را برای کمک به موفقیت کسب و کارها در دنیای آنلاین ارائه می دهد. با استفاده حداکثری از این قابلیت ها می توانید بازدهی سئوی خود را افزایش دهید، در مورد رقبای خود اطلاعات باارزشی به دست آورید، محتوای خود را بهینه کنید و نهایتا عملکرد کلی بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید. چه یک متخصص سئو، بازاریاب یا صاحب کسب و کار باشید، SEMrush می تواند دارایی ارزشمندی در جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال شما باشد.

امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشید به طور کامل با این غول بزرگ در دنیای بازاریابی و سئو آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *