تبلیغات نمایشی CPM چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات نمایشی CPM چیست و چه مزایایی دارد؟

طبق آمارهای اخیر انجام گرفته در سطح ایران و جهان، به دلیل کاهش سطح توجه بسیاری از افراد و افزایش تعداد تبلیغات، کاربران موجود در اینترنت، به تبلیغات ویدیوئی توجه بیشتری نسبت به تبلیغات متنی نشان می دهد. تبلیغات متنی معمولا حالتی خشک و ساده به خود داشته و تنها در زمانی می توانند توجه را جلب کنند که به صورت حرفه ای و دقیق نوشته شوند.

از آن سو، در تبلیغات ویدیویی، دست شما برای ایجاد خلاقیت و استفاده از تکنیک های مختلف جذب مخاطب بسیار بیشتر است. حال، یکی از بهترین و به صرفه ترین راه ها برای اینکه تبلیغات نمایشی خود را به نمایش بگذاریم، استفاده از تبلیغات نمایشی CPM است.

اگر شما نیز کنجکاو شده اید تا در مورد این روش تبلیغاتی و نکات راه اندازی آن بیشتر بدانید، در این مقاله جامع و کامل، قصد داریم تا با بررسی همه چیز در مورد تبلیغات CPM و مزایای آن، شما را در افزایش نمایش ویدیو های تبلیغاتی و آموزشی بیشتر راهنمایی کنیم.

فهرست مطلب

cost-per-mile

تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM( مخفف Cost Per Mille) یک اصطلاح بازاریابی معروف در بین بازاریابان است که در آن، شرکت تبلیغ کننده به ازای هر 1000 نمایش تبلیغ خود در یک صفحه وب سایت یا یک شبکه اجتماعی خاص(مانند YouTube)، باید مبلغ مشخصی را بپردازد. با اینکه برای قیمت گذاری نمایش تبلیغات راه های دیگری مانند تبلیغات کلیکی CPC و CPA نیز وجود دارد، اما به دلیل دقت این مدل، روش CPM محبوبیت بیشتری را در میان کاربران دارد.

مدل CPM می تواند با شمارش تعداد بازدید برای یک تبلیغ خاص( به اصطلاح Impressions)، میزان کارآمدی تبلیغات یک تبلیغ کننده را اندازه گیری کند. Impressions به تعداد دفعاتی که یک تبلیغ برای کاربران نمایش داده می شود، صرف نظر از اینکه کاربران با آن تعامل دارند یا نه، اشاره دارد. بنابراین، مدل CPM نیز مانند هر مدل دیگری می تواند تحت تاثیر عواملی مانند کلیک فیک و نمایش های تقلبی و رباتیک قرار گیرد.

برای کاهش این بازدید های تقلبی و اطمینان از عملکرد اصولی تبلیغات خود، پیشنهاد می کنیم مدل CPM را با مدل CTR نیز ترکیب کرده تا به اهداف بازاریابی خود راحت تر برسید. نرخ کلیک(CTR) نشان دهنده درصد افرادی است که آگهی را دیده اند و به آن عمل کرده اند. به طور مثال، تبلیغی که به ازای هر 1000 بار نمایش، بیست کلیک دریافت می کند، از نگاه CPM که باید هزینه آن هزار نمایش را بپردازید، اما از نگاه عملکرد، CTR آن دو درصد می شود.

how-much-do

مزایای تبلیغات نمایشی CPM

تبلیغات CPM دارای مزایای متعددی بوده که اشاره به همه این ها به ده ها ساعت متن نیاز خواهد داشت! با این حال، در این بخش به بررسی مهم ترین و اصلی ترین مزایای تبلیغات نمایشی CPM می پردازیم:

1. افزایش تعامل با ویدئوها

یکی از مزایای کلیدی تبلیغات CPM، استفاده از آن برای برآورد نمایش ویدئوها است. تقریبا می توان گفت همه افرادی که از CPM استفاده می کنند، آن را برای محاسبه تعداد نمایش ویدیو های خود می خواهند! همانطور که در بالاتر نیز اشاره ای داشتیم، مطالعات نشان داده است که مردم در مقایسه با متن های ساده، با محتوای ویدیویی بیشتر درگیر می شوند. گنجاندن ویدیوها در تبلیغات شما می تواند به میزان قابل توجهی تعامل کاربر را افزایش داده و توجه آن ها را به خود جلب کند.

sprout-social-youtube-ads

2. افزایش آگاهی از برند

تبلیغات CPM شما را قادر می سازد پیام برند خود را به ساده ترین شکل به طیف وسیعی از بینندگان نمایش دهید. با دستیابی به تعداد زیادی از افراد، می توانید به طور موثری دید و آگاهی برند خود را افزایش دهید. این قرار گرفتن در معرض افزایش می تواند منجر به بهبود شناخت و یادآوری برند در بین مخاطبان هدف شما نیز بشود.

3. گزینه های دقیق هدف گیری

 پلتفرم های تبلیغاتی CPM گزینه های هدف گیری پیشرفته ای را ارائه می دهند تا بتوانید مستقیما به سراغ مخاطبان مورد نظر خود رفته و تبلیغ خود را فقط و فقط به آنان نمایش دهید. شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس ویژگی های جمعیت شناسی، علایق، رفتار و موارد دیگر محدود کنید. با دسترسی به افراد مناسب تبلیغات خود، می توانید تأثیر و اثربخشی کمپین های خود را به حداکثر میزان خود برسانید.

4. مدل قیمت گذاری مقرون به صرفه

 همانطور که می دانیم، تبلیغات CPM بر اساس هزینه به ازای هر هزار نمایش عمل می کنند، به این معنی که شما فقط برای تعداد دفعاتی که تبلیغ خود نمایش داده می شود، هزینه مورد نظر را پرداخت می کنید. این مدل قیمت گذاری بسیار مقرون به صرفه است، چون شما بر بودجه خود کنترل دارید و می توانید هزینه تبلیغات خود را بر اساس نمایش های دریافتی کم یا زیاد کنید.

5. نتایج قابل اندازه گیری

تبلیغات CPM گزارش و تجزیه و تحلیل های دقیقی ارائه می دهد و به شما امکان می دهد عملکرد کمپین های خود را به بهترین شکل پیگیری کنید. برای ارزیابی موفقیت تبلیغات خود، می توانید بر تعداد، کلیک ها، تبدیل ها و سایر معیارهای کلیدی نظارت کنید. این رویکرد داده محور به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید و استراتژی های تبلیغاتی خود را اصلاح کنید.

6. انعطاف پذیری و سفارشی سازی

تبلیغات CPM به شما این امکان را می دهد که تبلیغات بصری جذابی ایجاد کنید که با هویت برند شما همسو باشد. شما می توانید ظاهر و احساسات درون تبلیغات خود را سفارشی کنید و اطمینان حاصل کنید که آن ها به بهترین شکل شخصیت برند شما را منعکس می کنند و با مخاطبان هدف شما هماهنگ می شوند. این انعطاف پذیری به شما امکان می دهد قالب های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کرده و مدل مناسب با شخصیت شرکت خود را انتخاب کنید.

7. دسترسی گسترده

با تبلیغات CPM، می توانید مخاطبان زیادی را در پلتفرم های مختلف آنلاین به سمت خود جلب کنید. از وب سایت ها گرفته، تا برنامه های موبایلی و حتی تبلیغات موجود در پلتفرم هایی مانند یوتوب و اسنپ چت، CPM به شما امکان می دهد دسترسی خود را افزایش داده و برند خود را به هر فردی با هر سلیقه و افکاری نمایش دهید.

مراحل استفاده از CPM

1. اهداف کمپین خود را مشخص کنید

برای شروع، باید اهداف کمپین خود را به وضوح مشخص کنید. با کمپین تبلیغاتی CPM خود می خواهید به چه هدفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ برسید؟ آیا هدف شما افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به وب سایت شما یا تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص است؟ شروع تبلیغات و هزینه کردن برای آن، بدون در نظر گرفتن اهداف عملا بی فایده است.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

درک مخاطبان هدف در هر کمپین تبلیغاتی بسیار مهم است. مشتریان ایده آل شما، ویژگی های جمعیت شناسی آن ، علایق و رفتار آنلاین آن ها را مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا پلتفرم ها و مکان های تبلیغاتی مناسب را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.

3. شبکه یا پلتفرم تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید.

شبکه ها و پلتفرم های تبلیغاتی متعددی برای تبلیغات CPM در دسترس هستند. تحقیق کنید و موردی را انتخاب کنید که با اهداف کمپین و مخاطبان هدف شما همسو باشد. گزینه های محبوب عبارتند از تبلیغات گوگل، تبلیغات یوتوب، و پلتفرم های تبلیغاتی درون برنامه ای. اگر قصد انتخاب پلتفرم های تبلیغاتی درون برنامه ای را دارید، پیشنهاد می کنیم تحقیقات خود را گسترده تر کرده و فقط برنامه هایی را انتخاب کنید که با صنعت مورد فعالیت شما هماهنگی داشته باشند.

4. خلاقیت های تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید

برای جلب توجه مخاطبان خود، باید از خلاقیت خود نیز استفاده کنید. استفاده از تصاویر و جلوه های بصری جذاب، داشتن یک متن و داستان روان از حداقل مواردی است که باید در ویدیوهای شما رعایت شوند. به یاد داشته باشید، تبلیغ شما باید در میان رقبا متمایز باشد تا بتواند کاربران را به اقدام وادار کند.

5. بودجه و استراتژی پیشنهادی خود را تنظیم کنید

بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید و استراتژی پیشنهادی خود را تعیین کنید. کمپین های CPM معمولاً از شما می خواهند که حداکثر پیشنهاد برای هر هزار نمایش را تعیین کنید. هنگام تنظیم بودجه، استراتژی گوگل به صورت مناقصه ای است. بنابراین، تنظیم بودجه باید با در نظر گرفتن عواملی مانند اهداف کمپین، مخاطبان هدف و میزان رقابت صورت گیرد.

6. ردیابی و اندازه گیری را تنظیم کنید

برای ارزیابی موفقیت کمپین تبلیغاتی CPM خود، ردیابی و اندازه گیری کیفیت فعالیت آن ضروری است. داده های ارائه شده توسط گوگل به شما کمک می کند کمپین خود را بهینه کنید و تصمیمات آگاهانه تری برای بهبود آن بگیرید.

7. تست و تکرار کنید

کمپین های تبلیغاتی CPM نیاز به آزمایش و تکرار مداوم دارند. کافیست تا با آزمون و خطا کردن تکنیک های تبلیغاتی مختلف، مخاطبان هدف متنوع، و پلتفرم های جایگزین، بهترین و پربازده ترین حالت تعداد نمایش و تعداد کلیک را برای کمپین خود پیدا کرده و بعد از آن، به درآمد و سود های کلان دست یابید.

سخن پایانی

در دنیای پرمشغله امروزی، نمی توان با صرف استفاده از متن های خشک و ساده، برند خود را به مشتریان نشان داد. به همین منظور، برای دیده شدن و انجام تبلیغات، تنها یک راه باقی می ماند که آن هم استفاده از تبلیغات نمایشی است. امیدواریم با خواندن این مقاله و آشنایی با نحوه اجرا و راه اندازی تبلیغات نمایشی CPM، بتوانید به بیشترین و پربازده ترین تبلیغات نمایشی در صنعت مورد فعالیت خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *