نقش تبلیغات گوگل در جذب مشتریان هدف صنعت ساختمان

تبلیغات در گوگل شرکت های ساختمانی

صنعت ساخت و ساز یکی از صنعت های حیاتی دنیای مدرن است که فعالیت های متعددی را در بر می گیرد. از زیر ساخت های حمل نقل مانند جاده ها و پل ها گرفته تا ساخت ساختمان های تجاری و مسکونی معمولی. در سال های اخیر، صنعت ساخت و ساز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای پروژه های ساختمانی جدید، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و رقابتی پر چالش در آن ایجاد شده است. برای دیده شدن در این بازار رقابتی هر کسب و کاری نیازمند یک بازاریابی با کیفیت و مناسب است. بازاریابی در صنعت ساخت و ساز نقشی اساسی در ایجاد آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و در نهایت افزایش فروش دارد. در عصر دیجیتال، روش‌های بازاریابی سنتی به تنهایی دیگر برای دستیابی به مخاطبان گسترده کافی نیستند و تمام مخاطبان هدف را در بر نمی گیرد. شرکت ‌ها برای بازاریابی موثر تر خدمات خود باید از پیشرفت‌ های فناوری استقبال کنند و از انواع ابزار های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کنند. در ادامه این مطلب با کارشناسان هلپ مارکتینگ همراه باشید.

فهرست مطلب

ابزار قدرتمند تبلیغات در صنعت ساختمان

یکی از ابزار های تبلیغاتی بسیار موثر در تمام شرکت ها از جمله حوزه ساختمانی تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز، یک پلتفرم تبلیغات آنلاین ارائه شده توسط گوگل می باشد که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در راه های مختلف به مخاطبان هدف خود نشان دهند. شناخت مخاطبان هدف در ساخت تبلیغ با کیفیت تر و ارائه بهتر آن در گوگل ادز کمک بسیاری می کند و به شدت توجه به آن پیشنهاد می شود. تبلیغات گوگل ادز زیر نظر گوگل پخش می شوند و مخاطبان زیادی دارند.

البته لازم به ذکر است که این صنعت جدا از بحث تبلیغات و بازاریابی نیازمند مهارت و مهندسی نیز می باشد. شرکت شما قبل از هر تبلیغی باید کیفیت کار خود را تضمین کند تا مشتریان بتوانند به آن اعتماد کنند. معمولا مشتریان این حوزه با توجه به هزینه های بالایش تحقیق زیادی می کنند و تصمیم خود را با آگاهی کامل می گیرند. به همین دلیل به هیچ وجه سعی نکنید به مخاطب در رابطه با کیفیت خود دروغ بگویید چرا که علاوه بر ظلم در حق مشتری، اعتماد ایشان را نیز از دست می دهید. به طور کلی در بازاریابی همیشه فرض ما این است که مشتری ما قرار نیست برای بار آخر خرید کند به همین دلیل نباید به او دروغ بگوییم و تمام گفته هایمان بر پایه بخشی از حقیقت است. در ادامه این مقاله قصد داریم برخی نکات را در رابطه با جذب مشتریان هدف در صنعت ساختمان معرفی کنیم و توضیح دهیم.

Google Ads

نقش تبلیغات گوگل در جذب مشتریان هدف صنعت ساخت و ساز

استفاده از کلمات کلیدی مخصوص

یکی از سیستم هایی که گوگل ادز با کمک آن تصمیم می گیرد که تبلیغ را به چه فردی نشان دهد کلمات کلیدی است. در بحث کلمات کلیدی تنها نباید به کسب و کار خودمان نگاه کنیم بلکه کلمات جستجو شده توسط مردم نیز اهمیت زیادی دارد. به طور کلی گوگل ادز بعد از بررسی میزان تطابق کلمات کلیدی شما با عبارت جستجو شده توسط مخاطب تبلیغ را به نمایش می گذارد. به همین دلیل انجام تحقیقات کامل بر روی کلمات کلیدی برای هر کسب و کار موفق لازم و ضروری است. تحقیق بر روی کلمات کلیدی به معنای شناسایی کلمات کلیدی یا عباراتی است که مشتریان هدف ما به احتمال زیاد در هنگام جستجوی خدمات ساخت و ساز از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال فرض کنید عنوان کاری شما “آجر های نسوز برای نمای ساختمان” است در این حالت قطعا تعداد افرادی که این عبارت را جستجو می کنند بسیار کم می باشد و بازدید مناسبی نمی گیرد. بهتر است از عبارت ” آجر نسوز” و یا “آجر برای نمای ساختمان” استفاده کنید که در عین کوتاهی کلیت کار شرکت شما را اعلام می کنند.

امروزه ابزار های مختلفی وجود دارند که می توانید به کمک آنها تعداد جستجو هر عبارت را در ماه به دست بیاورید و با کمک آن تصمیم بگیرید. همچنین هزینه هر عبارت و کلیک متفاوت است که این برنامه ها هزینه را نیز به ما اعلام می کنند. در این مقاله قصد توضیح کامل کلمات کلیدی را نداریم و بیشتر از این بر روی آنها تمرکز نمی کنیم.

بهبود کپی رایتینگ

کپی رایتینگ به نوعی متن می گویند که با هدف بازاریابی و ترغیب مشتریان به خرید نوشته می شود. هر کسب و کاری با هر سیستم تبلیغاتی که دارد باید کپی رایتینگ با کیفیتی داشته باشد. این موضوع در رابطه با تبلیغات گوگل و گوگل ادز نیز صادق است و باید در مراحل تبلیغات مان از افراد کپی رایتر با کیفیت کمک بگیریم. کپی رایتر ها قطعا بابت زحمت شان از شما مبلغی را نیز دریافت می کنند اما مطمئن باشید که ارزش آن بیشتر از هزینه پرداختی می باشد. همانطور که در قسمت های بالاتر نیز اشاره شد مخاطبان هدف ما در صنعت ساختمان با توجه به هزینه زیادی که می کنند انتظارات بالایی دارند و تحقیق زیادی در رابطه با کسب و کار مان دارند. این موضوع باعث می شود که به شدت نیازمند متن های با کیفیت باشیم تا کسب و کار مان به خوبی معرفی شود.

افزونه های تبلیغاتی یا قابلیت های جانبی

گوگل در کنار بدنه تبلیغاتی اصلی خود یک سری قابلیت های جانبی یا افزونه های تبلیغاتی دیگری نیز دارد که به کامل تر شدن تبلیغ ما و کسب اعتماد بیشتر کمک بسزایی می کند. به طور کلی افزونه های تبلیغاتی اطلاعات بیشتری را درون آگهی ارائه می دهند که معمولا منجر به کسب اعتماد بیشتر از مشتریان می شود. برخی از آنها عبارتند از لینک ‌های سایت، قابلیت تماس، موقعیت های مکانی، امکان امتیاز دهی و… به عنوان مثال، استفاده از قابلیت امتیاز دهی در بلند مدت که افراد بیشتری امتیاز می دهند به ما کمک می کند تا معتبر تر شویم و به نوعی نمونه ای از رضایت مشتری محسوب می شود. همچنین قابلیت تماس و موقعیت مکانی برای شرکت های ساختمانی قابلیتی واجب است چرا که بیشتر افراد تصمیمات خود شان را در این حوزه به صورت حضوری می گیرند و به اطلاعات آنلاین و سایت ها اعتماد زیادی نمی کنند

Ads on Google

تبلیغات ویدیویی

استفاده از تبلیغات ویدیویی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب که متعلق به گوگل است، می تواند به طور قابل توجهی بر جذب مشتریان هدف تاثیر بگذارد. شرکت های ساختمانی می توانند ویدیو های آموزنده و جذابی را بسازند و از طریق گوگل ادز تحت عنوان یوتیوب ادز، در یوتوب خود را به مخاطبان هدف معرفی کنند. این ویدیو ها می تواند مستند از پروژه ها، آموزش برخی مهارت ها، معرفی شرکت و… باشد که قطعا تاثیر مثبتی در رشد کسب و کار تان دارد. با هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی، علایق و یا کلمات کلیدی خاص، می توان تبلیغات ویدیویی را به دست مخاطبان هدف رساند و بازخورد خوبی از آنها گرفت. قابلیت های خود یوتوب نیز کمک کننده ما در گسترش تبلیغات مان هستند. به همین دلیل حتما روی کیفیت ویدیو ها و تشویق مردم به لایک و کامنت بپردازید و آنها را جدی بگیرید. یوتوب جدا از بحث گوگل ادز پلتفرمی جهانی و کاربردی است که رشد در آن می تواند بدون هیچ گونه هزینه ی مستقیمی رخ دهد. حتی اگر برنامه ای در رابطه با گوگل ادز برای کسب و کار خود ندارید حتما از یوتوب برای دیده شدن تان استفاده کنید.

بهینه سازی صفحه فرود

صفحه فرود یا همان Landing Page صفحه ای است که مخاطبان بعد از کلیک کردن بر روی تبلیغ شما واردش می شوند. برای درک اهمیت صفحه فرود باید فرض کرد که این صفحه از سایت شما مانند یک فرودگاه است و افرادی که بر روی تبلیغ کلیک کردند مانند مسافران می باشند. مسافران همیشه ذهنیت کلی و اولیه ای که از کسب و کار ها می گیرند حاصل صفحه فرود و طراحی آن است. بعد از کلیک کردن مخاطب بر روی تبلیغ، شما باید هزینه آن تبلیغ را بپردازید اما هنوز هیچ گونه فروش و یا سودی برای تان رخ نداده است. در این مرحله بحث بهینه سازی فضای کلی صفحه فرود یا همان صفحه اول مهم و تاثیر گذار می شود. تم های مورد استفاده در صنایع ساختمانی مختلف است اما تقریبا اکثر آنها از رنگ خاکستری و یا مشکی استفاده می کنند که نشان دهنده حرفه ای بودن می باشد. همچنین پیشنهاد می شود از رنگ آبی به جهت آرامش و اطمینان و از رنگ سبز برای پایداری و اهمیت به محیط زیست نیز استفاده کنید تا سایت زیبا تری داشته باشید. معمولا قسمت هایی که مربوط به خرید و فروش است با رنگ قرمز طراحی می شوند تا شور و هیجان مشتری برای خرید را برانگیزد. یادگیری تاثیرات رنگ ها بر روی ذهن کار دشواری نیست و پیشنهاد می شود بر روی آن تحقیق داشته باشید. الگو برداری از سایت های بزرگ نیز این تحقیق را کامل تر می کند.

تبلیغات در گوگل

کنترل بودجه

از دیگر فواید گوگل ادز هزینه های آن و بحث کنترل بودجه است. گوگل ادز علاوه بر تبلیغات مقرون به صرفه اش قابلیت هایی در رابطه با کنترل و تنظیم بودجه دارد که برای کسب و کار های کوچک بسیار کمک کننده محسوب می شود. همچنین می توانید میزان هزینه مورد نیاز برای هر کلیک را نیز به کمک قابلیت های گوگل ادز و دیگر برنامه ها بدست بیاورید تا برآورد بهتری از هزینه ها برای تان ایجاد شود.

استفاده از تنوع فرمت های تبلیغات

گوگل ادز تبلیغات گسترده و چند فرمته ای دارد که با توجه به مخاطبان هدف و نیاز ها می توان از آنها استفاده های مختلف کرد. باید همیشه تنوع فرمت ها را برای هر کسب و کاری تست کنیم تا بتوان بهترین آن را پیدا کرد

1. تبلیغات جستجویی

این دست از تبلیغات همان تبلیغاتی هستند که در زمان جستجوی یک عبارت به عنوان سایت اول نمایش داده می شود. این سایت ها به نسبت دیگر سایت ها با هر میزان قدرتی بالاتر هستند و زودتر دیده می شوند. کلمه sponsored نیز قبل از لینک این تبلیغات در صفحه جستجو مشهود است.

2. تبلیغات نمایشی(عکسی)

گوگل شبکه وسیعی از سایت های معروف را تحت عنوان Google Display Network در بر دارد که با توجه به جزئیات تبلیغ شما و مخاطبان هدف تان، تبلیغات را نمایش می دهد. تبلیغات این بخش درون سایت ها است و به صورت عکس نشان داده می شود. برخی از این تبلیغات عکسی را می توان بست اما گوگل قبل از آن سوالاتی از شما می پرسد تا اطلاعات کامل تری برای ادامه کار خود داشته باشد.

نقش تبلیغات گوگل

3. تبلیغات ویدیویی

گروه دیگر تبلیغات، تبلیغات ویدیویی هستند. این تبلیغات برای مخاطبان جذابیت بیشتر دارد اما اگر خسته کننده باشد نتیجه مناسبی نمی گیرد. تبلیغات ویدیویی گوگل ادز معمولا در برنامه یوتوب که برای گوگل است نمایش داده می شود و امکان رد کردن آن بعد از پنج ثانیه وجود دارد. اگر بتوانید در آن پنج ثانیه مخاطب را راضی کنید که موفق شدید اما در غیر این صورت مطمئنا مخاطب ویدیو را رد می کند. در قسمت های بالا در رابطه با تبلیغات ویدیویی توضیحات بیشتری دادیم و بیشتر از این بر روی این قسمت تمرکز نمی کنیم.

تبلیغات یوتیوب

4. تبلیغات در برنامه های مختلف

علاوه بر یوتوب، گوگل برنامه های دیگری نیز دارد که تبلیغات در داخل آنها شدنی است مانند گوگل پلی. تبلیغات در این بخش مختص به تبلیغ برنامه و بازی است و سایت شما را به خوبی معرفی نمی کند. معمولا بعد از جستجو هر عبارتی در گوگل پلی برنامه های مشابه اما تبلیغاتی ای را نیز نمایش می دهد.

تبلیغ در اپلیکیشن

5. تبلیغات در حوزه خرید

آخرین نوع تبلیغات گوگل، تبلیغ در قسمت فروشگاه گوگل است. تبلیغات گوگل در این قسمت نیز قرار دارند و می توان به وسیله آنها خرید انجام داد. البته که فعلا تحریم ها اجازه خرید مستقیم از سایت های گوگل را به ما نمی دهد اما اگر چیزی جستجو کنید که قابل خرید از طریق فروشگاه ها باشد قطعا در کنار کالا های اصلی برخی کالا های تبلیغاتی نیز دیده می شود.

کلام آخر

هر کسب و کاری با هر حوزه کاری ای که دارد نیازمند یک بازاریابی حرفه ای و دیجیتال است. شکست در تبلیغات به معنای پایان کار ما نیستند و همیشه باید تلاش مستمر داشت. تسلیم شدن به هیچ وجه دلیلی برای شکست نمی باشد و نباید از پیگیری دست کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *