هزینه گوگل ادز، هزینه های تبلیغات در گوگل در سال 1403

هزینه گوگل ادز در سال 1403

امروز در این محتوا می خواهیم به طور تمام و کمال در مورد تعرفه گوگل ادز و هزینه های تبلیغات در گوگل صحبت کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از پر استفاده ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز می باشد که بسیاری از مدیران مارکتینگ و فروش از آن جهت تقویت فروش خود استفاده می کنند.

فهرست مطلب

هزینه گوگل ادز

هزینه گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟

روش های مختلفی برای محاسبه هزینه های گوگل ادز وجود دارد، محاسبه اصلی آن بر اساس نرخ کلیک است. به طور کل سیستم تبلیغات در گوگل کلیکی است. شما به ازای هر کلیک به گوگل مبلغی را پرداخت می کنید. به اصلاح اصلی Cost Per Click یا همان CPC در تعاریف گوگل ادز مشخص می گردد.

هزینه های گوگل ادز به چند فاکتور مهم تقسیم بندی می شوند :

هزینه هر کلیک

هر کلمه کلیدی شما در کمپین های گوگل ادز، دارای یک نرخ کلیک مشخصی دارد که توسط گوگل مشخص می گردد.

بودجه روزانه

هر کمپینی که در گوگل ادز اجرا می شود، می تواند یک بودجه روزانه مشخصی را داشته باشد. برای مثال از روزی 10 دلار به بالا می توان برای هر کمپین بودجه مشخص کرد.

بودجه کل

اعتبار کلی که در اکانت گوگل ادز می توان شارژ نمود.

نرخ کلیک در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟

نرخ کلیک کلمات کلیدی در گوگل ادز کاملا متغیر است و به هیچ عنوان نرخ ثابتی ندارد. این نرخ هر کلیک توسط الگوریتم های گوگل ادز مشخص می گردند. بسته به میزان ترندز کلمات، فضای رقباتی آن توسط گوگل روزانه آپدیت می گردد.

کلمات ارزان و گران در گوگل ادز

تمامی کلمات کلیدی که شما جهت تبلیغات در گوگل انتخاب می کنید، نرخ متغیری دارند که توسط گوگل در آن روز مشخص می گردد. برای مثال ممکن است یکی از کلمات کلیدی شما در گوگل دارای جستجوی بالایی در گوگل باشد و همچنین دارای رقابت بسیار بالا در بخش تبلیغات، لذا این کلمه ممکن است هر کلیکی 1 دلار نیز باشد.

تبلیغات در گوگل ارزان

شاید گفتن این جمله سخت باشد که با میزان نرخ دلار در کشور ما ایران، هزینه تبلیغات در گوگل ارزان است. چراکه می تواند برای برخی از کسب و کارها به صرفه نیز باشد. در صورتی که استراتژی مشخصی برای مصرف بودجه گوگل ادز تدوین کرده باشید و بتوانید یک میزان کلیک هدفمند مناسب از کمپین های خود دریافت کنید، هزینه های گوگل ادز نیز بسیار ارزان خواهد بود. جهت بهینه سازی کمپین های گوگل ادز و مدیریت بودجه می توانید از مشاوره گوگل ادز مجموعه هلپ مارکتینگ بهره ببرید.

تعرفه تبلیغات در گوگل ادز سال 1403

در حال حاضر، نرخ ها و پکیج های مختلفی برای تبلیغات در گوگل در بازار ارائه می گردد. در صورتی که بخواهید به صورت حرفه ای در گوگل تبلیغات کنید باید یک میزان بودجه مشخصی را برای آغاز انتخاب کنید. که در این رابطه می توانید ابتدا از ما مشاوره بگیرید. ابتدا باید بسته به نوع کلمات کلیدی، فضای رقابتی یک تحلیل مناسب صورت گیرد و سپس بودجه آن مشخص گردد.

عموما پکیج های استاندارد از مبلغ 100 دلار شروع می شوند. بسته به هزینه هر کلیک در گوگل ادز، این میزان مصرف قابل کنترل است.

تبلیغات در گوگل هزینه نیست، سرمایه گذاری است

در نگاه بلند مدت، تبلیغات در گوگل هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای کسب و کارتان است. در صورتی که بتوانید هزینه های اولیه گوگل ادز تامین کنید و برای وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، خواهید دید که مشتریان کاملا هدفمند را جذب خواهید کرد.

هیچ گاه به دنبال پایین ترین نرخ ها در گوگل ادز نباشید :

همیشه پایین ترین نرخ یا هزینه پایین در گوگل ادز، بازخورد مناسبی ندارد. برخی بر این باور هستند که حتی با مبلغ 10 دلار هم می توان بازخورد مناسب گرفت. عموما به این شکل نیست و پایین بودن هزینه های گوگل ادز، عموما بازخوردی ندارند. پس همواره می توان گفت به دنبال نرخ پایین نباشید.

برخی از سوالات متداول در مورد هزینه های گوگل ادز :

کمترین هزینه گوگل ادز چقدر است؟

از نظر میزان هزینه در گوگل، شما با مبلغ 10 دلار در کمترین میزان می توانید در گوگل تبلیغات کنید.

تبلیغات در گوگل، چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تبلیغات شما در گوگل، کاملا بستگی به میزان بودجه کل شما دارد. همچنین میزان ترندز کلمات کلیدی شما در گوگل، تبلیغات شما می تواند یک روزه به اتمام برسد. می تواند 10 روز نیز طول بکشد تا به اتمام برسد.

چگونه می توان هزینه های گوگل ادز را کاهش داد؟

شما با تبلیغات مستمر در گوگل و بهینه سازی کمپین های خود می توانید هزینه های کلی تبلیغات در گوگل را کاهش دهید. امر بهینه سازی گوگل ادز توسط تیم هِلپ مارکتینگ نیز انجام می شود.

با 5 میلیون تومان می توانم در گوگل تبلیغات کنم؟

بله با هر مبلغی که متناسب با بودجه شما است می توانید در گوگل تبلیغات کنید اما در نظر داشته باشید با بودجه های کم، بازخورد در گوگل بسیار کم است.

خدمات تخصصی گوگل ادز

هلپ مارکتینگ با بیش از 15 سال تجربه در زمینه تبلیغات در گوگل، ارائه دهنده راهکارهای بهینه کمپین های گوگل ادز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *