آیا تبلیغات در گوگل برای شرکت های صنعتی هم کاربرد دارد؟

در عصر دیجیتال امروزی، تبلیغات آنلاین به ابزاری ضروری برای کسب وکارها در تمامی صنایع تبدیل شده اند. این موضوع در مورد شرکت های صنعتی نیز استثنا نیست. شرکت های صنعتی دارای چالش های بازاریابی منحصر به فردی بوده و مخاطبان هدف خاصی نیز دارند. این شرکت ها نیز می توانند تا حد زیادی از قدرت تبلیغات در گوگل بهره ببرند.

گوگل به عنوان موتور جستجوی پیشرو در جهان، راه حل های تبلیغاتی متعددی را ارائه می کند که شرکت های صنعتی را قادر می سازد تا به طور موثر به مشتریان هدف خود دست یابند، بهتر دیده شوند، سرنخ ایجاد کنند و در نهایت باعث رشد کسب وکار خود شوند.

اگر شما نیز به دنبال یک راهنمای جامع و کامل برای تبلیغات شرکت های صنعتی در گوگل هستید، در این مقاله قصد بررسی همین موضوع را داریم در ادامه با کارشناسان هلپ مارکتینگ همراه باشید.

 

علت نیاز شرکت های صنعتی به تبلیغات گوگل

 دستیابی به یک مخاطب گسترده

همانطور که همه ما می دانیم، بدون شک گوگل یکی از بزرگترین و اصلی ترین موتور های جستجو بوده که منبع تمامی اطلاعات در سرتاسر اینترنت است. با استفاده از تبلیغات گوگل، شرکت های صنعتی می توانند از این پایگاه کاربری عظیم بهره ببرند و اطمینان حاصل کنند که نام تجاری آن ها به طور برجسته در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر می شود. این افزایش دید به آنها اجازه می دهد تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند، مشتریان جدیدی را جذب کنند و دامنه بازار خود را گسترش دهند.

تبلیغات هدفمند

یکی از مزایای قابل توجه تبلیغات گوگل در قابلیت هدف گذاری قوی آن نهفته است. شرکت های صنعتی می توانند تبلیغات خود را برای دستیابی به جمعیت شناسی خاص، مکان های جغرافیایی یا حتی افرادی که به دنبال کلمات کلیدی یا عبارات خاص مرتبط با محصولات یا خدمات خود هستند، تنظیم کنند. این رویکرد هدفمند تضمین می کند که کمپین های تبلیغاتی تولیدی شما فقط توسط بازار هدف شما دیده می شود و شانس تبدیل آن ها به مشتریان همیشگی نیز بیشتر می شود.

مقرون به صرفه بودن

تبلیغات گوگل در مقایسه با روش های تبلیغات سنتی، مانند تبلیغات چاپی یا تلویزیون، راه حل های مقرون به صرفه تری را برای شرکت های صنعتی ارائه می دهد. به طور مثال، با  مشاوره گوگل ادز، کسب وکارها بر بودجه های خود کنترل دارند و می توانند برای هزینه های هر تبلیغ خود محدودیت تعیین کنند و فقط برای کلیک ها یا نمایش های واقعی پرداخت کنند. این انعطاف پذیری شرکت های صنعتی را قادر می سازد تا بودجه بازاریابی خود را به طور موثر تخصیص دهند و بازده مناسبی را دریافت کنند.

افزایش آگاهی برند

ایجاد یک برند قوی برای شرکت های صنعتی ضروری است تا بتوانند خود را از رقبا متمایز کنند. تبلیغات گوگل به شرکت های صنعتی اجازه می دهد تا با ارائه مداوم متون تبلیغاتی قانع کننده، برند رشد کرده و خود را به عنوان رهبران صنعت مورد نظر تثبیت کنند.

جذب سرنخ های با کیفیت

تبلیغات گوگل شرکت های صنعتی را قادر می سازد تا با هدف قرار دادن کاربرانی که فعالانه محصولات یا خدمات خود را جستجو می کنند، سرنخ های باکیفیتی را جذب کنند. از طریق روش بهینه سازی کلمات کلیدی، کسب وکارها می توانند تبلیغات خود را با عبارت های جستجو شده توسط کاربران هماهنگ کنند و اطمینان حاصل کنند که پیشنهادات آنها به افرادی با قصد خرید واقعی ارائه می شود.

خدمات گوگل برای شرکت های صنعتی

برای آن که شرکت ها و کسب و کار های مختلف، از جمله شرکت های صنعتی، بتوانند به خوبی و با حداکثر بازدهی به تبلیغات بپردازند، گوگل ابزار های مختلفی را به بازار عرضه کرده است.

از مهم ترین و اصلی ترین خدمات گوگل برای شرکت های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوگل ادز

گوگل ادز پلتفرم اصلی تبلیغاتی گوگل است که تقریبا اکثر شرکت های بزرگ نیز از آن استفاده می کنند. این خدمت به شرکت های صنعتی اجازه می دهد تا انواع مختلفی از کمپین های تبلیغاتی را در سراسر شبکه گسترده گوگل ایجاد و مدیریت کنند. با گوگل ادز، کسب وکارها می توانند از بین قالب های تبلیغاتی مختلف (تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی) انتخاب کنند و پیام های خود را متناسب با مخاطب هدف خود تنظیم کنند. به طور خلاصه می توان گفت که گوگل ادز همان قلب تپنده در تبلیغات آنلاین است.

شبکه نمایش گوگل

شبکه تبلیغاتی گوگل یا همان Google Display Network شبکه ای گسترده از وب سایت ها، ویدیوها و برنامه هایی است که کسب و کارها می توانند تبلیغات نمایشی خود را در آن به نمایش بگذارند. شرکت های صنعتی می توانند از GDN برای دستیابی به مخاطبان گسترده تری فراتر از صفحات نتایج جستجو استفاده کنند و سودآوری خود را به حداکثر برسانند. GDN گزینه های هدف گیری پیشرفته ای را بر اساس جمعیت شناسی مخاطب، علایق و وب سایت های خاص ارائه می دهد و به شرکت های صنعتی انعطاف پذیری می دهد تا به طور مؤثر به مخاطبان مورد نظر خود دست یابند.

تبلیغات یوتیوب

با میلیاردها کاربری که روزانه ویدیوهای مختلفی را تماشا می کنند، یوتیوب به یک پلتفرم تبلیغاتی فوق برجسته تبدیل شده است. شرکت های صنعتی می توانند از تبلیغات یوتیوب برای ارائه تبلیغات ویدیویی جذاب به مخاطبان هدف خود استفاده کنند. البته با توجه به موضوع فیلترینگ این برنامه پیشنهاد می شود به سراغ این برنامه برای تبلیغات خود نروید.

ابزار کلمات کلیدی گوگل

تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات آنلاین موثر بسیار مهم است. Google Keyword Planner به شرکت های صنعتی در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود کمک می کند. با بررسی تعداد جستجو های انجام شده در صنعت مورد فعالیت شما و ارائه پیشنهادات کلیدواژه، کسب و کارها می توانند کلمات کلیدی با پتانسیل بالاتر را برای هدف در کمپین های تبلیغاتی خود شناسایی کنند و از آن ها در تبلیغات و یا متون موجود در وب سایت خود استفاده کنند.

گوگل ادوردز

نکاتی برای بهبود تبلیغات شرکت های صنعتی در گوگل

اهداف روشنی را تعریف کنید

با تعیین اهداف روشن برای کمپین های تبلیغاتی گوگل خود شروع کنید. چه قصد افزایش آگاهی از برند و یا ایجاد سرنخ را داشته باشید، چه قصد افزایش فروش مستقیم، داشتن اهداف روشن و واضح شما را هدایت خواهد کرد.

علاوه بر این، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ویژگی های جامع آن ها به صورت یک لیست یادداشت کنید.

به مشتری و خودتان احترام بگذارید

هرگز این نکته را فراموش نکنید که نه تنها مشتریان شما، بلکه خودتان نیز از ارزش بالایی برخوردار هستید! این موضوع بدان معناست که برای فروش محصول خود باید بسیار حرفه ای و محترمانه برخورد کنید. نه اینکه از تکنیک های منفور و یا حقیرانه برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنید.

کلمات کلیدی فراموش نشود

کلمات کلیدی مرتبط به صنعت مورد فعالیت خود را در متون تبلیغاتی خود بگنجانید تا ارتباط تبلیغات را بهبود ببخشید و شانس نمایش تبلیغات خود را برای جستجوهای مرتبط افزایش دهید. این می تواند به جذب ترافیک بسیار هدفمند به وب سایت شما کمک کند.

هماهنگی بین آگهی و صفحه فرود خود را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که پیام رسانی و طراحی تبلیغ شما با محتوای صفحه فرود وب سایت شما مطابقت دارد. این هماهنگی به ایجاد اعتماد کمک می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد و احتمال تبدیل آن ها به مشتری دائم را افزایش می دهد.

انواع مختلف تبلیغات گوگل را آزمایش کنید

انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید تا پی ببرید چه نوع تبلیغ و یا متنی برای مخاطبان شما بهتر است. تیترها، توضیحات، فراخوان ها و تصاویر مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام ترکیب ها بالاترین نرخ کلیک و تبدیل را دارند. همچنین، از میان روش های مختلف نمایش تبلیغات(تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی) نیز باید آزمایش های لازم را انجام دهید.

نظارت و بهینه سازی عملکرد

به طور منظم بر عملکرد تبلیغات خود نظارت کنید و بهینه سازی های مبتنی بر داده را انجام دهید. معیارهای کلیدی مانند CTR، نرخ تبدیل، و هزینه به ازای هر کلیک را ردیابی کنید. برخلاف تصور افراد، نظارت و بهینه سازی عملکرد شما مهم ترین بخش این نکات است چرا که تنها راه پیشرفت و بهبود تبلیغات است.

بهینه سازی صفحات فرود تبلیغات

بعد از آن که کابر بر روی تبلیغ شما کلیک کند او وارد یک صفحه خاص از سایت شما خواهد شد. به این صفحه خاص در سایت شما، صفحات فرود می گویند. برای تبدیل این کلیک های تبلیغاتی کاربران به داشتن یک فروش موفق، داشتن صفحات فرود بهینه دارای اهمیت بسیار بالایی است. یک صفحه فرود بهینه نه تنها اطلاعات مرتبط با تبلیغی را به کاربر ارائه می دهد، بلکه از نظر کلمات کلیدی نیز بهینه شده است.

استفاده از افزونه های تبلیغاتی

افزونه های تبلیغاتی اطلاعات و فرصت هایی را برای تعامل با مخاطبان شما در کمپین های تبلیغاتی Google شما فراهم می کنند. این برنامه های افزودنی نه تنها دید شما نسبت به تبلیغات را بهبود می بخشند، بلکه با برجسته کردن ویژگی های کلیدی، ارزش بیشتری را به کاربران تبلیغات شما ارائه می دهند. گنجاندن افزونه های تبلیغاتی می تواند میزان کلیک افراد بر روی تبلیغات را افزایش دهد و عملکرد کلی کمپین را بهبود بخشد.

از بازاریابی مجدد Remarketing استفاده کنید

کمپین های بازاریابی مجدد کمپین هایی هستند که از آن ها برای جذب مجدد کاربرانی که قبلاً با وب سایت یا تبلیغات شما تعامل داشته اند، استفاده می شوند. معمولا برای تشویق مجدد این گونه از کاربران، نیاز دارید تا از تبلیغات شخصی سازی شده و خاصی استفاده کنید. لیست های بازاریابی مجدد خود را بر اساس رفتار کاربر یا اقدامات خاص انجام شده در وب سایت خود تقسیم بندی کنید.

راه های سنجش موفقیت تبلیغات

پس از راه اندازی تبلیغات، ارزیابی نتایج و انجام تنظیمات لازم برای افزایش عملکرد کمپین بسیار مهم است. بدون انجام سنجش های لازم و تلاش برای بهبود وضعیت، عملا هرگز پیشرفتی را در تبلیغات خود مشاهده نخواهید کرد. در اینجا به بررسی چند مورد از مهم ترین راه های سنجش موفقیت می پردازیم:

  1. نرخ کلیک(CTR): نرخ کلیک نشان دهنده نسبت افرادی است که پس از مشاهده تبلیغ شما روی آن کلیک کرده اند. CTR بالاتر به معنای محبوبیت بیشتر تبلیغ شما نسبت به دیگر تبلیغات است. همچنین، هرچه نرخ کلیک شما بیشتر باشد، طبیعتا می توانید لیست بزرگتری از کاربران را برای تبدیل به مشتری دائمی داشته باشید.
  2. هزینه به ازای کلیک(CPC): این معیار نشان دهنده مقدار پولی است که برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می کنید. به حداقل رساندن این هزینه برای بهینه سازی بودجه بسیار مهم است.
  3. نرخ تبدیل: نشان دهنده درصد افرادی است که پس از کلیک بر روی تبلیغ شما اقدام مورد نظر شما را انجام داده اند. به عنوان مثال، اگر محصولی را تبلیغ می کنید و نرخ تبدیل تبلیغ شما 60 درصد است، به این معنی است که از هر 100 بازدیدکننده سایت شما، 60 نفر خرید کرده اند.
  4. بازگشت سرمایه(ROI): این معیار شناخته شده و معروف درآمد حاصل از کمپین تبلیغاتی شما را با هزینه های انجام شده بر روی آن مقایسه می کند. این شاخص به ارزیابی سودآوری و اثربخشی تکنیک های بازاریابی شما کمک شایانی می کند.

کلام آخر

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار ها برای کسب و کار های مختلف گوگل ادز است. به خصوص شرکت های صنعتی، ابزارهای تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل هستند. امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را در داشتن یک شرکت صنعتی سودآور و با مشتری زیاد راهنمایی کرده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *