بهترین روش های تبلیغاتی برای باربری ها

بهترین کانال های دیجیتال مارکتینگ برای باربری ها

به اطراف خود نگاه کنید، همه جا پر از خانه و آپارتمان است! طبق آخرین اخبار و آمار اعلام شده از ایران و جهان، تقریبا اکثر خانه های موجود در کلان شهر ها استیجاری بوده و طبیعتا این امر نیز باعث افزایش تعداد شرکت های باربری شده است. از آن سو نیز، با وجود این تعداد بالای شرکت های حمل و نقل و باربری، پیشرفت و موفقیت در این صنعت به سادگی رخ نخواهد داد.

بنابراین، سوال اینجاست که به عنوان یک مدیر و یا بازاریاب شرکت های باربری، چگونه باید خود را نسبت به دیگر شرکت ها جدا کرده و برند خود را به بهترین و اصولی ترین شکل به صاحبان خانه و مستاجران معرفی کنیم.

در این مقاله کامل و مفصل از وبلاگ، قصد داریم تا با بررسی بهترین و مهم ترین روش های تبلیغاتی برای باربری ها، شما را در داشتن یک شرکت باربری موفق و برتر بیشتر راهنمایی کنیم.

فهرست مطلب

اهمیت تبلیغات اصولی برای باربری ها

تبلیغات برای باربری ها

بدون شک، تبلیغات(و به خصوص تبلیغات آنلاین) شامل ابزارهای قدرتمندی هستند که نه تنها می توانند به شرکت های حمل و نقل و باربری کمک کند تا مشتریان جدید را جذب کنند، بلکه در حفظ مشتریان فعلی نیز تاثیر بسزایی دارد. در عصر دیجیتال امروزی، داشتن یک وب سایت با طراحی خوب و اجرای تبلیغات دیجیتال مستمر و اصولی از واجبات هر کسب و کاری است که به دنبال دیده شدن در فضای مجازی است.

طبق یک مطالعه انجام شده توسط Blue Corona، 80٪ از مشتریان به دنبال خدمات خانگی مانند شرکت های حمل و نقل به صورت آنلاین هستند. این بدان معناست که با عدم فعالیت به صورت آنلاین و یا بی توجهی به آن، عملا 80 درصد از مشتریان خود را از دست داده اید!

همچنین، در انتها نیز به این نکته توجه داشته باشید که رقابت در دنیای باربری ها به قدری بالا رفته است که با صرف استفاده از تبلیغات سنتی به هیچ وجه نمی توانید در این بازار دوام بیاورید. بنابراین، برای پیروزی در این رقابت سنگین، باید از تمامی نیروهای آنلاین و آفلاین خود استفاده کنید.

نکات انتخاب روش مناسب تبلیغات برای باربری ها

تبلیغات دیجیتال برای باربری ها

قبل از آن که به سراغ انتخاب راه و روش مناسب برای انجام تبلیغات برویم، باید ابتدا با یک سری نکات و اصول مربوط به تبلیغات آشنا شویم تا بتوانیم روش مورد نظر خود را منطقی تر انتخاب کنیم. از مهم ترین این نکات و موضوعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی مخاطبان هدف: در اولین قدم، شرکت های باربری باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و سپس استراتژی تبلیغاتی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. به عنوان مثال، تبلیغ کردن باربری برای مشتریان محل های بالاشهر کاملا از تبلیغات برای مشتریان پائین شهر متفاوت است.
  • بودجه: قبل از شروع انتخاب روش های تبلیغاتی، شرکت های باربری باید بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کرده و آن را به طور اصولی بین روش های مختلف تقسیم بندی کنند. با توجه به وضعیت کنونی دنیای باربری، پیشنهاد ما سرمایه گذاری 60 درصدی بر روی تبلیغات آنلاین و 40 درصدی برای تبلیغات حضوری است. یکی از بهترین راه ها برای مدیریت بودجه، استفاده از برنامه های مدیریت بودجه ای مانند Google Analytics است که محاسبه این مقادیر را برایتان به ساده ترین شکل ممکنه تبدیل می کند.
  • رقابت: شرکت های باربری باید در مورد رقبای خود تحقیق کرده و مشخص کنند چه شاخص هایی آن ها را از دیگر شرکت ها متمایز می کند. این می تواند به آن ها کمک کند تا یک استراتژی تبلیغاتی منحصر به فرد ایجاد کنند که آن ها را از سایر شرکت های موجود در بازار متمایز کند.
  • پلتفرم تبلیغاتی: حال که توانستید مخاطبان هدف و بودجه خود را تعیین کنید، نوبت به انتخاب پلتفرم تبلیغاتی می رسد. نوع مخاطب و بودجه شما است که تعیین می کند چه روشی را برای تبلیغات استفاده کنید. به عنوان مثال، تبلیغات گوگل می تواند یک پلتفرم موثر برای تبلیغات کلیکی باشد، در حالی که تبلیغات اینستاگرام برای تبلیغات رسانه های اجتماعی موثرتر هستند.
  • محتوای تبلیغاتی باکیفیت: سوای از محل تبلیغ، شرکت های باربری باید محتوای تبلیغاتی حرفه ای ایجاد کنند که آموزنده، جذاب و از نظر بصری جلب کننده توجه باشد. محتوا باید به نگرانی هایی که مشتریان ممکن است داشته باشند پاسخ دهد و بین شرکت و مشتریانش اعتماد ایجاد کند.

بهترین روش های تبلیغاتی برای باربری ها

حال که به طور کامل با یک سری نکات در مورد تبلیغات باربری ها آشنا شده ایم، نوبت به بررسی روش های تبلیغات می رسد. از مهم ترین روش های تبلیغاتی که باربری ها می توانند با کمک آن دیده شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تبلیغات آنلاین باربری

تبلیغات آنلاین مهم ترین نقش را در دستیابی به مشتریان بالقوه ایفا می کند. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، بدون استفاده از شبکه های مجازی و اینترنت، عملا پیروزی در این رقابت غیر ممکن است. سه روش حیاتی برای موفقیت در تبلیغات آنلاین شامل موارد زیر است:

  • سئو سایت های باربری

بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو(به اصطلاح همان SEO) می تواند به طور قابل توجهی دید آنلاین شما را بهبود بخشد. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و بهینه سازی محتوای وب سایت خود، می توانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید و این امر باعث می شود تا مشتریان احتمالی بتوانند شما را آسان تر پیدا کنند.

  • تبلیغات گوگل ادوردزبرای باربری ها

تبلیغات در گوگل به شما این امکان را میدهد که با پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل در صفحه اول گوگل لینک یک باشید. در این نوع تبلیغات، شما فقط زمانی هزینه تبلیغ خود را پرداخت می کنید که شخصی بر روی تبلیغ شما کلیک کند! این روش تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه بوده و برای کسب و کارهای نوپا بی نظیر است.

شما با این روش تبلیغاتی میتوانید مخاطب هدف خود را جذب کنید.زیرا مخاطبی که روی لینک تبلیغاتی سایت شما کلیک کرده است به دنبال خدمات باربری است.

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بعد از وب سایت ها، قدرتمند ترین عناصر تبلیغات آنلاین، شبکه ها و رسانه های اجتماعی هستند. از قدرت پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تلگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و ایجاد تبلیغات استفاده کنید. به یاد داشته باشید که انتشار مطالب در رسانه های اجتماعی دارای نکات و تکنیک های خاصی بوده و بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما از افراد خبره در این امر کمک بگیرید.

  1. خرید رپورتاژ

رپورتاژ به محتوایی گفته می‌شود که در آن شما در ازای پرداخت مبلغی به یک سایت، یک متن تبلیغاتی را به سایت مورد نظر خود داده تا آن را در سایت خود منتشر کند. با انتشار رپورتاژ های خود در سایت های معروف و فعال در صنعت مورد فعالیت شما، می توانید کاربران زیادی را به سمت وب سایت خود جلب کنید.

به یاد داشته باشید که اگر رپورتاژ شما در سایت های نامربوط به صنعت مورد فعالیت منتشر شود، حتی احتمال ایجاد بازدهی منفی روی سایت شما نیز ناممکن نیست.

  1. تبلیغات متحرک!

به راحتی و با کمترین هزینه، می توانید وسایل نقلیه خود و یا دیگران را به بیلبوردهای متحرکی تبدیل کنید! با چسباندن آرم شرکت، اطلاعات تماس، و یک شعار جذاب به وسایل نقلیه مورد هدف خود، عملا یک تبلیغ متحرک ایجاد می کنید که توجه مردم را به هر کجا که بروید جلب می کند.

چه در یک کوچه ساکت و آرام پارک کرده باشید و چه در خیابان های شلوغ رانندگی کنید، وسیله نقلیه شما تاثیری ماندگاری بر مشتریان و افراد گذرا خواهد گذاشت.

  1. ترویج بازاریابی دهان به دهان

طبق آمار های منتشر شده اخیر توسط متخصصان روانشناسی، بازاریابی دهان به دهان، نسبت به تبلیغات ساده و پوستری، تاثیر قدرتمند تری روی مشتریان شما دارد. مشتریان راضی و دائمی خود را تشویق کنید تا خدمات شما را به دوستان، خانواده و همکاران خود پیشنهاد دهند. یک برنامه تدوین شده و تشویقی ارجاع اجرا کنید که به ازای هر ارجاع موفق مشتریان شما، به آن ها نوعی پاداش خاص داده شود، مانند ارائه تخفیف های آینده یا ارائه کارت های هدیه.

  1. تبلیغات چاپی هدفمند

در حالی که حضور تبلیغات آنلاین برای موفقیت بازاریابی شما نقش غالب را دارد، اما همچنان قدرت رسانه های چاپی سنتی را دست کم نگیرید. قرار دادن تبلیغات در روزنامه ها، مجلات و خبرنامه های محلی نیز تا حدی تاثیر قابل توجهی در افزایش مشتریان شما دارد. این نشریات اغلب خوانندگان خاص و ثابتی دارند و به شما امکان می دهند به افرادی دسترسی پیدا کنید که ممکن است از راه های دیگر نتوانند با شما ارتباط بگیرند.

به یاد داشته باشید، کلید موفقیت در تبلیغات، ترکیبی از چندین استراتژی و آزمایش رویکردهای مختلف است تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است. با اجرای این استراتژی های تبلیغاتی و هدف گیری مکان های مناسب، می توانید میزان معروفیت خود را افزایش دهید، مشتریان بیشتری جذب کنید و شرکت حمل ونقل و باربری خود را به بیشترین رشد خود برسانید!

کلام آخر

دنیای باربری، دنیایی بسیار پر رقابت است. برای موفقیت در این جنگ بزرگ، نه تنها باید به صورت حضوری، بلکه باید به صورت آنلاین نیز فعالیت زیادی داشته باشید. امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را در داشتن یک شرکت باربری موفق بیشتر راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *